Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

O chestiune de nuanta la Vel Pitar

Scris de Adrian Monoranu pe 31 ianuarie, 2011 10 comentarii

Dimineata, in drum spre munca ascult radio-ul in masina. De cele mai multe ori il las pe KissFm chiar daca nu ma mai simt de ceva timp in targetul lor. Totusi, vreau sa castig premiul de la Kiss Cash :))). Sunt incapatanat! In fine, prind cateva calupuri publicitare bune in cei 5 km pe care ii fac pana in Copou, si stand la cele 9-10 semafoare. Printre spoturile pe care le aud de ceva timp se regaseste si unul de la Vel Pitar.

E vorba despre cel in care fetita ii spune tatalui noapte buna inainte de culcare. Nu stiu daca l-ati prins, desi probabilitatea e destul de mare pentru ca are o frecventa mare de difuzare. Anyway, tatal ii raspunde fetitei ca „noapte buna” o fi pentru ea fiindca el se duce la munca la ora aia ca sa poata pregati painea pe care mii si mii de oameni o vor cumpara proaspata a doua zi de dimineata. Fetita se conformeaza si ii spune tatalui „buna dimineata” iar acesta pleaca la munca.

Eu gasesc cateva chestii problematice aici. In primul rand exprimarea folosita de tata este urmatoarea „tu cand te culci, eu abia ma apuc de treaba”. Sincer nu mi se pare cea mai buna alegere pentru ca suna cam ciudat. Cred ca logic ar fi fost sa spuna „tu cand te culci, eu deja ma apuc de treaba” anvizajand faptul ca el incepe treaba foarte devreme. Altfel, cel dintai brutar ar parea cam lenes, zic eu. Implicatiile strategice sunt mari pentru ca dintr-o campanie ce poate fi destul de reusita pentru ca integreaza valorile cheie ale brandului, se poate obtine o campanie care sa produca efect invers de detasare fata de brand. Normal, perceptiile nu sunt decat in subconstient dar mintea proceseaza si decide.

Apoi, ca sa fiu carcotas, oare la ce ora pleaca nenea asta la serviciu din moment ce fata abia se pune la somn. Presupun ca e in schimbul trei (si aici am facut un efort de memorie sa-mi aduc aminte cum era cu schimburile astea) si incepe treaba la ora 21-22. In fine, s-ar putea ca si fata sa fie mai pasare de noapte asa desi mai credibila e prima varianta dar nu se stie niciodata. Cred ca influenta de la Trei Motive isi spune cuvantul! :))

Mai e o chestie care pare putin credibila in toata povestea asta. Cine naiba mai cumpara paine la prima ora? Adica nu sunt sigur, dar mai cumpara cineva paine dimineata? Eu aveam impresia ca painea se cumpara seara sau pe la pranz cel mult, atunci cand te intorci de la munca si agati de la magazinul din colt una bucata paine ca sa ai ce pune pe masa. Ma rog, prea multa carcota …

More from my site

  • Vel Pitar + social media = orice numai love nu!Vel Pitar + social media = orice numai love nu!
  • I guess this is worth sharing :)I guess this is worth sharing 🙂
  • Un billboard electoral care forteaza emotiileUn billboard electoral care forteaza emotiile
  • Suflete mari …Suflete mari …
  • Despre ce vrei sa vorbesc la IMTO?Despre ce vrei sa vorbesc la IMTO?
  • Neutrogena – efectul tarii de origine?Neutrogena – efectul tarii de origine?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, consumer psychology, Sonor, strategic planning Etichete: buna dimineata, fetita, paine, spot radio, vel pitar

Comentarii

  1. Corina Grigoras a zis

    31 ianuarie, 2011 la ora 9:11 pm

    Remarca cu „abia ma apuc de treaba” e buna… lasa impresia de ” cu greu ma apuc de treaba”, ceea ce evident nu e ok.
    Referitor la ultimul paragraf, cel cu painea cumparata de dimineata.. intradevar nu mai sta lumea la coada devreme, ca sa prinda paine :)), cum era pe vremuri. Dar cred ca da impresia de prospetime e painii de dimineata devreme. Iar in subconstient apare ideea ca va gasi paine proaspata oricand va avea nevoie de ea, ca nu va cumpara paine ramasa de seara.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      31 ianuarie, 2011 la ora 9:20 pm

      @Corina Grigoras: uite ca la varianta asta cu impresia de paine proaspata = paine facuta in ziua respectiva nu ma gandisem. buna remarca! 🙂

      Răspunde
  2. LucicX a zis

    1 februarie, 2011 la ora 12:01 am

    … no, sunt destul persoane care cumpara paine dimineata. Cum spunea Mihaela pe twitter, pensionarii. Si mai plusez eu cu studentii care nu au fost la chef cu o seara inainte, etc…

    Răspunde
  3. Tudor a zis

    1 februarie, 2011 la ora 10:23 am

    Eu cred ca fiecare percepe in felul sau mesajul din spotul respectiv, insa ideea principala e ca nenea ala lucreaza noaptea pentru ca de dimineata sa se gaseasca paine proaspata in magazine. Cat despre carcoteala, se pare ca Trei Motive isi face simtita prezenta :))

    Răspunde
  4. DaNa a zis

    1 februarie, 2011 la ora 11:35 am

    Nu am auzit reclama pentru ca am renuntat de mult sa mai ascult Kiss FM, insa ce am inteles din cele spuse de tine, e faptul ca replica tatalui e un fel de repros – unii dorm, altii muncesc! 😀

    Era o vreme cand oamenii cumparau asa dimineata paine, cand aveau unde sa munceasca si dimineata la prima ora in drum spre fabricile ”comuniste” isi cumparau si o paine (a se citi franzela)!

    Răspunde
  5. Ana a zis

    1 februarie, 2011 la ora 4:55 pm

    Eu zic ca oricum ar fi e neinspirata alegerea…

    Răspunde
  6. Mihaela a zis

    5 februarie, 2011 la ora 12:46 am

    Orice ar face Velpitar nu ma „atinge”, Eu prefer K-touch, sa stiu ca nu a pus nimeni inainte mana pe ea. Daca s-ar fi pozitionat si ei astfel…

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      5 februarie, 2011 la ora 10:21 am

      @Mihaela: Pai K-Touch este brandul premium de la Vel-Pitar. :))))

      Răspunde
  7. Hoteluri Bucuresti a zis

    19 februarie, 2011 la ora 4:05 pm

    Din pacate nici eu nu stiu reclama, insa din ce subliniezi tu tind sa fiu de acord cu tine.

    Legat de cumpararea painii dimineata, cred ca cei care stau acasa in prima parte a zilei sau pensionarii ies dimineata sa cumpere paine.

    Răspunde
  8. tudor a zis

    21 februarie, 2011 la ora 3:55 am

    Am auzit reclama, tot dimineata, intamplator in masina. Mie unu’ mi se pare foarte buna.

    Intr-un spot publicitar radio, vocea (aici ma refer la tot: timbru, ton…) e f importanta.
    1. brutarul muncitor, sexy (pt publicul feminin)
    2. serios, calm – fara pic de amenintare (nu te irita in nici un fel ca „mascul”)
    Dialogul vine perfect in completarea vocii – familist, muncitor serios.
    De ce au creat acest „personaj”? Fiindca aici cred eu ca e piata tinta – omul responsabil – are familie, are un job de care e mandru si pe care il trateaza cu maximum de seriozitate. Pensionarii cred ca prefera mai degraba franzela clasica – din obisnuinta si e mai ieftina.
    Cel putin asa cred eu ca aici au vrut sa „umble” – la respectul pentru devotamentul in munca in general.
    Cat despre „dimineata” e treaba cu prospetimea, dar poate fi si ceva de genul: o asculti dimineata (la radio e „prime time-ul”) deci esti oarecum mai interesat de lucruri care se fac dimineata. Te vizualizezi mai usor cumparand painea daca e dimineata si iti spune ca atunci e proaspata, ATUNCI. Si cred ca interesul e asta. Ca o cumperi cand iesi de la serviciu e partea a doua dar decizia o poti lua la volan. Cu atat nu mai compari preturi, gramaje in market – si asa nu ai timp.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d