Nu, nu m-a suparat nimeni. E un post despre un sub-brand aparut de curand in peisajul autohton. Si nu ma mira deloc, ba chiar cred ca pare o alegere fireasca mai ales in conditiile in care mediul in care ne invartim zi de zi este dominat de circ si scandal. Poate stiti deja despre ce brand vorbesc si legatura pare sa fie puternica judecand si prin prisma comunicarii anterioare. In orice caz, daca nu ati ghicit este vorba despre noul „Sange de Taur Forte”. Iata si spotul lor mai jos.
Evident, sunt multe de comentat. Primele doua lucruri care imi vin in minte sunt numele si packagingul. Ma gandesc ca daca la nume asocierea pare fireasca, la ambalaj cred ca se exagereaza putin cu folosirea initialelor care stiti voi mai bine ca mine ce inseamna. Asa cum spuneam, legatura este puternica dar ma intreb daca nu cumva sensul peiorativ al abrevierii cat si agresivitatea tipica expresiei nu se pot rasfrange la nivelul perceptiei consumatorilor.
Altfel, mi-a fost destul de greu sa prind mesajul din strategia de comunicare. Probabil pentru ca am imbatranit … Am inteles intr-un final ca tipul care vine cu buchetul aduce o sticla de vin ascunsa dar nu m-am prins daca el intentiona sa o bea cu iubita sau doar sa-l mituiasca pe tatal acesteia si sa-i dea „de treaba”. Prima mi se pare putin plauzibila in care varsta tanarului n-ar trebui sa-l incadreze in categoria consumatorilor de sange de taur. Ma gandesc ca instlatia ar trebui sa functioneze de la sine, fara ajutor. :)) Oricum ar fi, spotul mi se pare low-budget si ca strategie si ca realizare creativa.
Una peste alta, vom vedea daca succesul va fi pe masura numelui. Ar fi bine pentru ei ca licoarea din sticla sa fie pe masura promisiunilor facute in strategia de comunicare pentru ca altfel STF-ul se va intoarce impotriva lor. Oricum, Sange de Taur a fost si este un brand comercial adresat in mare parte necunoscatorilor si consumatorilor ocazionali de vin, in special in ocazii de genul celei prezentate mai sus, sau pe la petreceri. Targetul ma face sa cred ca va avea succes. Ma intreb insa cat va mai rezista spotul la TV. 🙂
marius a zis
Mie mi se pare ca abrevierea prezenta pe ambalaj, este tocmaı pentru a te duce cu gandul la sensul peiorativ. Te face sa te gandesti la lucrul acela si iti sugereaza ca daca vrei sa transformi noaptea cu pricina in ceva senzational ar trebui sa consumi vinul. Si in clip cred ca se sugereaza mai mult prima varianta amintita de tine..Chiar daca e tanar tipul, asta nu inseamna ca nu i-ar functiona instalatia bine, ci poate doar vrea sa se asigure ca timpul de functionare este pe masura..Apoi, m-am uitat la clip de 4-5 ori si nu reusesc sa imi dau seama daca in final sunt doua fete sau e aceeasi fata insa fara ochelari. Daca intr-adevar sunt doua fete atunci se explica si aparitia variantei forte..:d Ca pana la urma asta e si mesajul produsului. E bun pentru femei daca il beau barbatii..
angie a zis
daca prietenul meu apare cu o sticla de vin de-asta, pleaca batut
Adrian Monoranu a zis
@angie: am sa-l avertizez pe prietenul tau!! :))))
Marius Gavril a zis
În primul rând dacă aș vrea (deși nu vreau) să încerc să combin o fată ca să … mă-nțelegi … nu aș recurge la sânge de taur, pentru că intenția mea ar fi deja mult prea evidentă și din punctul acesta de vedere nu e un câștig! Nimănui nu-i place un disperat. Asta ca să nu mai vorbim de Sânge de Taur Forte, în glorioasa lui prescurtare STF, care mă face să bufnesc în râs subtil. Vă invit să vă imaginați cum ar arăta bărbatul care vine în minte cu o intenție ascunsă și în mână cu o sticlă de STF către fata visurilor lui. Ce oare gândește? Ce i-ar zice? Eu deja am un film grozav în cap… :))
Adrian Monoranu a zis
Marius Gavril: nu cred ca poate fi vorba de intentii ascunse. 🙂
magikcip a zis
Dupa cum bine stii Mono, cunosc subiectul. Ce as putea zice?
Pozitionarea e ok (sticla mica), targetul e ok (tineri), strategia in mare e ok (am vazut niste actiuni de BTL si promovare prin evenimente in Bucuresti). Au o problema cu mesajul transmis, desi sloganul ala vechi e bun, e pus mereu intr-un context gresit (reclamele vechi, si asta de altfel, sunt ieftine si neinspirate).
Numele e cu dus si intors: daca au buget de comunicare, se tin de strategie si stiu sa fie destepti, poate iesi ceva bun. Daca nu, se va intoarce impotriva lor.
Problema lor cea mai mare e insa produsul. Vinul e de o calitate indoielnica, slaba chiar, si asta da de gandit. Este foarte probabil ca numele/comunicarea sa atraga, iar consumatorul sa incerce din curiozitate sau ocazional, dar…testul sa nu fie favorabil. Ramane de vazut. Ar fi important de stiut daca strategia lor s-a bazat pe ceva studii ale comportamentului de consum, sau s-au inspirat din „natura”.
Una peste alta, promite dar nu stiu daca va ajunge brand, pentru ca nu are valori. Sau cel putin nu le transmite…
mor mor mor…
Marius Gavril a zis
@magikcip: foarte bine spus 🙂
magikcip a zis
@angie: prietenul tau nu are nevoie de o sticla d’asta, ca el are pastile din’alea in portbagaj :)))
angie a zis
@ Mono, Cip: eu chiar nu inteleg ce aveti cu prietenul meu 🙂
angie a zis
@magikcip: Stai linistit, n-au nicio problema cu produsul. Romanii prefera vinurile pe care Sange de Taur le promoveaza. Tu deja nu mai faci parte din publicul tinta -p. Sau altfel spus, cate dintre vinurile cu o cota mare de piata in Romania le consumi?
Ana a zis
Tare….if u know what i mean :))
Adrian Monoranu a zis
@angie: nu mai bine de mine ca nu mai consum? 🙂
magikcip a zis
@angie: eu consum acum doar vin de butuc, d-ala natural!!! stiu tu de care…:)))
😛
Orasul Gandurilor a zis
STF e amuzanta ideea. Oricum nu exista nici un fel de expertize ce sa spuna ca vinul rosu iti ridica ceva. Dupa reclama de la Red Bull, ar trebui sa zbor.
Totul este in mintea bautorului. O sa isi faca treaba vinul, toti vor spune ca e foarte bun.
Mizeria de pe tv e jenanta…
Gabrielium a zis
@Orasul Gandurilor, vinul rosu iti ridica cel putin ideea.Si nu e niciun sens peiorativ aici.
In alta ordine de indei,asteptam si varianta imbunatatita STFU,a dica Sange de Taur Forte Up-graded. Sa constituie un fel de „drept la replica”, pentru femei.
Minime a zis
Mai mult ca sigur se adreseaza unui segment de piata cu educatie si integritate sub-mediocritate sau celor care, in gluma sau din dorinta de a persifla, ar cumpara macar o data produsul.
Mihaela a zis
E doar o abreviere. Se adreseaza segmentului bautorilor, fara educatie sau nu, tot bautori sunt. Cine se gandeste la abrevieri valabile in cartier, are o problema! Cei care nu au tangenta cu limbajul de cartier nu cunosc alte interpretari ale acestei prescurtari. De acum nu mai folosim literele pentru ca unii manelisti spun ca ar insemna o injuratura sau altceva???
Mihaela a zis
@Monoranu
Nu mai consumi??? 🙂
Ultima data cand te-am vazut in club erai „consumat” 🙂
Si eram cu niste colege…vedeam bine!
Adrian Monoranu a zis
@Mihaela: Am renuntat, da, nu-mi aducea nimic bun. 😉 Nu stiu cand m-ai vazut ultima data dar intre timp sa stii ca m-am lasat. Suna de parca as fi fost un alcolist notoriu. :))))))) Si apropo de abrevierea respectiva … c’mon tu imi zici mie ca nu s-au gandit la asta si ca nu e intentionata? Hai sa fim seriosi, pe cine vrem sa pacalim aici? E clar ca e un mesaj directionat si chiar bine. Nu o spun eu, o spune chiar strategia lor de comunicare si dinainte si de dupa.
miniclip a zis
Banuiesc ca produsul e destinat celor cu ceva inhibitii. Nu trebuie consumat neaparat de catre donsoare:)
Orasul Gandurilor a zis
eu astept STFCS – CU SPOR? Ei? si pe langa asta baga si o reclama la vopselurile Spor.
Dante a zis
Deci… daca e sa analizam reclama din punct de vedere a marketing-ului sunt 3 idei la baza creerii acestei opere de arta a la mucegai, si anume
1. Conceptul istoric/mitologic care face referinta la sangele de taur ca avand propietati benefice pentru sanatate si mai ales virilitate(scuzati mica lectie de istorie), avizul amatorilor… Minos de la greci… care de fel aveau si ei legatura cu creerea de vin.
2. Conceptul de folclor mai mult sau mai putin modern care zice ca un barbat care a consumat vin are o rezistenta mai mare in pat (conceptie sustinuta doar de efectul placebo)
3. Conceptul medical care are beneficii in privinta reglarii tensiunii… desi in unele cazuri cu hipotensiune poate avea efecte benefice la mandria barbatului
reclama in sine incearca sa momeasca cu aceste 3 concepte …
Cat despre logo… STF?… deci eu cel putin as numi asa ceva o gluma mai vulgara a unui desighner satul de salariul inadecvat pe care il caseaza si sincer ma mir cum a trecut de comisia de cenzura… Asocierea in direct cu celebra injuratura „sa te f**” care, datorita retelelor de socializare si a tinerilor grabiti, a luat in ultima perioada forma prescurtata stf poate fi deliberat plasata ca si invitatie subtila catre consumul vinului in cauza in perioade mai „incintate” ale vietii…
In orice caz… pot sa zic cu mandrie ca prefer alte vinuri de renume national si international fata de acesta… cu sau fara efectul de catarg… pentru ca nu beau ca sa pot face ceva (inca mai functioneaza totul si fara interventii de genu pastile si elixiruri minune, care pe langa ca costa o caruta de bani si nu au mare efect mai dauneaza de numa)… beau pentru ca imi place gustul si aroma vinului si ca vreau sa ma simt bine fie la un restaurant cu gagica sau amici, fie acasa singur la un film (si nu unul indecent)…
sunLotus a zis
Bine de stiut ca mai sunt si barbati cu capul pe umeri….
„Marius Gavril”; „marius”; „Dante”; „Gabrielium”: „vinul rosu iti ridica cel putin ideea.Si nu e niciun sens peiorativ aici.”-si eu sunt de acord; „Adrian Monoranu”, „Analizam reclame la cafea (IX)” LLLLIIIIKKKKEEE
Da, alcoolul te scoate din INHIBITII…dar ar trebui sa ne comportam natural, nu sa facem lucruri manipulati/drogati de ceva, sa le facem TREZI. Altfel, uitam cu cine le facem=>pur desfrau.