Am citit azi la Manafu despre cateva noutati vis a vis de facebook si utilizarea eficienta a acestuia de catre oamenii de marketing. Cateva tips-uri deja le stiam insa am aflat si chestii noi. Ca deh, niciodata n-ai destul timp sa studiezi totul de-a fir a par. Printre noutati se numara upgrade-urile de la facebook invites si event checkin-urile. Am re-descoperit o chestie pe care o gasisem mai demult pe mashable dar o ignorasem considerand-o „inutila”. Ei bine, acum am testat-o si mi-am schimbat parerea. E vorba despre facebook insights pentru domenii private.
Pana acum probabil stiati ca orice pagina de facebook are propriile statistici accesibile prin sectiunea insights. Ei bine, acum puteti lega pagina respectiva, prin insights de un domeniu. Acest feature poate fi foarte util pentru cei care folosesc o pagina de facebook ca si campaign hub alaturi de un site de tip kiosk (ex. priteniistiudece.ro de la Bergenbier). Facebook insights pentru domenii private iti poate arata legaturile dintre cele doua hub-uri si de asemenea ofera si informatii demografice foarte pretioase.
Mie mi se pare foarte folositor pentru ca am o pagina de facebook asociata blogului si de asemenea destule pluginuri sociale de la ei cu care sa pot crea interactiune in ambele sensuri. Acum pot vedea foarte usor cine sunt cei care dau like (barbati vs femei, varste, etc) si de asemenea care este rata de like pe posturi, pagini etc. Iata mai jos, un printscreen cu ceea ce puteti vedea.
Datele pot fi exportate prin cateva click-uri si pot fi folosite pentru analize mai detaliate prin softuri de prelucrare a datelor, gen SPSS sau Sphinx. Asta evident, este foarte util pentru analistii de marketing. Cei care intradevar se pricep si nu cei autodeclarati. Ouch, am fost putin acid, nu? Ma rog cine se simte, se simte, eu doar vreau sa spun ca datele iti pot spune multe dar te si pot insela daca le tratezi superficial si la suprafata.
Revenind la facebook insights pentru domeniile private. Setarile se fac foarte usor, puteti urma sfaturile de aici si de asemenea se pot urmari foarte comod alaturi de insight-urile pagini de facebook. Vi le recomand cu caldura. Utilizati-le cu cap si folositi-va de bunatatea celor de la facebook pentru informatiile gratuite pe care vi le pun la dispozitie. Unii ar putea spune ca de fapt facebook incearca sa te determine sa folosesti facebook social plugins despre care am vorbit saptamana trecuta (pentru ca fara astea, insight-urile sunt inutile) dar eu nu vad decat efectele pozitive asa ca n-am nimic impotriva. So, use them! 🙂
Ducu a zis
Ai incercat sa setezi?
Mie imi da Bad request! No admin data found.
Adrian Monoranu a zis
@Ducu: Pai daca nu setasem, de unde aveam printscreen-ul cu statistici? 🙂 Ai pus codul de fb.admin dupa eticheta in site?