Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Cat de multe stii despre consumatorii tai?

Scris de Adrian Monoranu pe 24 martie, 2011 10 comentarii

A inceput febra lucrarilor de licenta si in fiecare joi la usa mea se aduna tinereii din anul 3 pentru consultatii. Deocamdata au inceput sa apara cei mai silitori insa incet, incet apar si lenesii, cei care desi mai au doar 2 luni pana la sfarsitul anului scolar, inca nu si-au pus problema in mod serios. Majoritatea au teme care implica studiul anumitor parti din comportamentul consumatorilor; fie gradul de receptivitate vis a vis de anumite tehnici promotionale, fie vis a vis de promovarea pe bloguri etc. Prin urmare discutiile aluneca subtil in zona psihologiei consumatorilor.

Si pentru ca marketingul serios fara psihologie, sociologie si antropologie nu prea poate exista, majoritatea studentilor mei sunt indrumati catre carti, materiale, articole si site-uri care trateaza astfel de probleme. Unii le parcurg cu placere, altii le considera un chin insa sunt sigur ca la final, outcome-ul este unul pozitiv in ambele cazuri. Fara a sti cum gandeste consumatorul si fara a putea explica intr-un mod cat mai corect comportamentul acestuia in diferite situatii, nu te poti considera un bun strateg de marketing.

Una din cartile pe care le recomand studentilor mei este cea primita chiar saptamana trecuta de la prietenii mei de la Libris.ro, si anume „Psihologia consumatorului” de Nicolas Gueguen (doctor in psihologie cognitiva si profesor cercetator la Universitatea Bretagne-Sud din Franta). Este o carte pe care am parcurs-o de nenumarate ori in ultimii ani pentru ca mereu am gasit cateceva interesant intre copertile ei. Am acceptat sa ii fac review pentru ca o consider una din cartile de capatai ale studiului comportamentului consumatorilor mai ales prin prisma dimensiunilor ei atat practice, cat si stiintifice.

O sa regasiti in paginile ei exemple de studii practice dar si trimiteri, la fiecare dintre capitole catre surse bibliografice si in special articole stiintifice de cercetare. Prin urmare, puteti fi siguri ca cele citite sunt informatii fundamentate si filtrate din cele mai prestigioase jurnale de specialitate. Meritul autorului este de a fi pus cap la cap 69 de studii foarte interesante despre efecte psihologice ale strategiilor de marketing, sustinute de exemple practice foarte usor de parcurs.

Cartea este structurata in trei parti. Prima trateaza perceperea informatiei si comportamentul de cumparare abordand subiecte ca preturile cu efect psihologic, influentarea automata si neconstientizata, publicitatea si persuasiunea, mesajele si cuvintele aparent anodina si comportamentul de cumparare. A doua parte este mai mult orientata catre factorii de ordin ambiental si simturi si expune subiecte ca influenta muzicii in restaurante/magazine, a decorurilor, a mirosului, a culorilor, a luminii etc. Ultima parte se adreseaza in special vanzatorilor, agentilor comerciali si personalului de contact. Este intitulata „puterea vanzatorilor si influentarea clientilor” si prezinta diferite tipuri de abordari ale clientilor in functie de semnele care tradeaza comportamentul acestora – mimica, gestica, vestimentatia, grupurile etc.

Tot in aceasta ultima parte am gasit un subcapitol foarte interesant asupra caruia m-am oprit mai mult si anume – Autoinfluentarea. Am gasit raspunsul la intrebarea „De ce un chelner care a repetat dupa dumneavoastra toate amanuntele comenzii (gen KFC) va fi indreptatit sa primeasca un bacsis mai mare?” (efectul cameleon). Nu vi-l spun pentru ca vreau sa va fac sa cititi cartea. N-o sa va spun cat costa pentru ca puteti vedea si singuri dar va spun ca se citeste foarte rapid si orice marketer ar trebui s-o aiba in biblioteca personala. Enjoy it!

More from my site

  • Castigatorii concursului Caravana Bookland – Monoranu.roCastigatorii concursului Caravana Bookland – Monoranu.ro
  • Castiga 6 carti de la Caravana Bookland!Castiga 6 carti de la Caravana Bookland!
  • Caravana Bookland vine la IasiCaravana Bookland vine la Iasi
  • Cat de „haoticist” e stilul tau de management?Cat de „haoticist” e stilul tau de management?
  • Cum sa agati femei!Cum sa agati femei!
  • Pate de gasca sau de gashca?Pate de gasca sau de gashca?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, carti, consumer psychology, Marketing, research Etichete: carti, libris, nicolas gueguen, psihologia consumatorului, studii de caz

Comentarii

  1. Ana a zis

    24 martie, 2011 la ora 5:56 pm

    si eu cred ca politica :” know your consumer” este foarte buna, si ne ajuta mult in marketing

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      24 martie, 2011 la ora 6:39 pm

      @Ana: si eu cred ca faci cam mult spam si ti-am scos linkul. 🙂 te-am lasat, dai comentarii cat de cat la subiect dar consider ca nu prea ai chestii relevante de zis. asta e primul avertisment. daca vrei link inapoi pe nume, scrie pareri si nu constatari. 😉 no ofense!

      Răspunde
  2. Marius Gavril a zis

    24 martie, 2011 la ora 8:46 pm

    Mi se pare foarte misto cartea! Chiar astept un review daca te gandesti sa faci.

    Cat despre comportamentul consumatorului ca si obiect de studiu, nu sstiu cum e la marketing la FEAA, insa peste drum la CRP, desi s-a facut un semestru, s-au discutat chestiuni doar pe baza cartii „Comportamentul consumatorului” de Zaltman si inca o carte, ceea ce mi s-a parut ca burgerul de la McDonalds: iti place insa vrei mai mult.

    Thnk od for self tutoring pentru unii, ca de nu ramaneam doar cu idei despre tipuri de cercetare si interviul aprofundat.

    Mi se pare aiurea ca in cadrul cursurilor (indiferent de ce se studiaza) profesorii au in general tendinta doar de a prezenta la inceputul semestrului pe scurt bibliografia spunand doar „Asta e bibliografia! Sa o cititi!”. Ar fi foarte smecher ca din cand in cand profesorii/asistentii sa vina cu carti/trimiteri si sa faca live un scurt „review” la carti relevante. De asemenea, micile pastile aruncate la momentul oportun cu trimiteri catre carti au si ele efect benefic: sa vezi cum se aud pixurile pe foaie sau tastele de la telefon cand aud de o carte buna 🙂

    Răspunde
  3. Adrian a zis

    24 martie, 2011 la ora 10:54 pm

    O am deja de un an si ceva , intradevar e buna , m-a ajutat mult la licenta, si apropo Mono chiar mi-ai facut pofta sa o recitesc , uitasem deja de acesasta carte 🙂
    Recomand!
    All the best!

    Răspunde
  4. Reclame Tv a zis

    25 martie, 2011 la ora 2:35 pm

    Multumesc pentru recomandarea facuta, recunosc ca nu stiam de aparitia acestei carti.
    Am citit in schimb „Comportamentul Consumatorului” de Prof. Univ. Dr. BOIER Rodica pe care v-o recomand celor care nu ati apucat s-o cititi.

    Răspunde
  5. Televizoare a zis

    1 aprilie, 2011 la ora 10:26 am

    Este o carte care ar trebui citita atat de vanzatori cat si de consumatori, pentru a vedea posibilitatile din ambele puncte de vedere.

    Răspunde
  6. Cosmina a zis

    5 aprilie, 2011 la ora 12:08 pm

    Per total mie imi place Badea, cateodata am momente in care chiar i-as da una-n mufa dar pana la urma conteaza ce vrea sa transmita, nu felul in care o face…oricum, aceasta reclama m-a amuzat, e fix pe stilul lui: infantil si hazardat :))sau, ma rog, el o face sa para asa :))

    Răspunde
  7. Manusi dama a zis

    17 mai, 2011 la ora 10:18 am

    Chiar mai facut curios cu acel efect de cameleon. Sunt un fan al marketingului, dar nu studiez deloc din el. Momentan citesc doar carti pentru dezvoltarea personala, iar marketingul este in stransa legaura.

    Răspunde
  8. Pantaloni a zis

    19 mai, 2011 la ora 11:04 am

    Cred ca aceasta carte ar trebui sa o citeasca toti antreprenorii din Romania. La noi se fac prea putine studii de piata, iar managerii se documenteaza prea putin.

    Răspunde
  9. Ionela a zis

    8 noiembrie, 2011 la ora 1:43 pm

    Tocmai am terminat de citit cartea. Foarte buna, am si inceput sa aplic ce am invatat din ea si chiar functioneaza 😀

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Masoara-ti puterile cu Ion Oncescu.
  • Second Life the newest playground for major brands
  • Hai sa ne batem joc de noi!
  • Azi merg la The Dark Knight Rises in avanpremiera la IMAX.
  • Learn to crop!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d