E clar ca importam tot ce pare a fi de succes in termeni comerciali. De la produse, branduri, trenduri pana la sarbatori. Suntem full. Valentine’s Day, Halloween mai avem putin si bagam si un Thanksgiving sau de fapt avem dar e branduit autohton si se cheama ziua recoltei.
Anul asta am hotarat ca la InOras.ro sa nu facem mare tam tam de Valentine’s Day si sa sarbatorim Dragobetele. Am vrut sa fim patrioti si chiar nationalisti si ne-am legat cu aceasta zi. Si ne-a iesit intr-o mare masura pentru ca ne-am diferentiat strategia.
Am facut un concurs pe facebook, am dat niste premii, am atins un obiectiv. Crestere cu aproximativ 300 de likes pe pagina, dar si mai important crestere la nivel de interactiune. 6247 like us and 4264 are talking about us. Asta inseamna un procent de circa 68%. Important e sa reusim sa pastram aceasta interactiune care sa conduca si la o crestere a traficului pe site.
Prin urmare, diferentierea ne-a adus rezultate. Poate invata si altii ceva din asta. Solutii sunt, trebuie doar sa asculte. Nu despre asta este vorba insa. Diferentierea asta n-am facut-o noi pentru prima data. Mai sunt si altii care folosesc sarbatoarea romaneasca pentru acelasi scop. Un brand pe care eu il stiu este Holograf. Mai tot timpul au facut ceva special de 24 februarie. Anul asta insa au scos un album care se numeste Love Affair. E drept ca nu suna la fel de bine in romana titlul dar parca mergea lansat cu 10 zile mai devreme.
E drept ca vorbim deja pe jumatate in limba engleza si uneori ma sperii cat de natural gasesc cuvintele in engleza atunci cand am un lapsus in limba romana. Unii zic ca-i de bine, altii zic ca-i de rau. Se poate spune ca e un fel de back-up sau second try. Cert e ca ne-am obisnuit cu asta, si ne cam pierdem identitatea. Titlul nu e original. E ceva gasit pe wall-ul de facebook al unui prieten in dimineata asta. N-am stiut daca sa rad sau sa ma intristez. As fi vrut sa fie un buton de dislike dar apoi m-as fi simtit ipocrit in clipa in care i-am scris altui prieten „Happy Birthday” pe wall pentru ca e ziua lui.
In termeni de marketing am dat lovitura cu Dragobetele pentru ca am iesit din trend. Personal nu sarbatoresc azi. Am sarbatorit pe 14. Asta ma face ipocrit?
Scrie un comentariu!