Maine se face o saptamana de cand am participat la SMS Iasi editia a doua. Mi-a adus aminte Envi care a fost ieri pe la mine sa-mi ia un interviu despre cum a fost. Intre timp s-a scris mult pe marginea evenimentului, cei mai multi au fost harnici si au scris chiar in ziua evenimentului insa eu nu m-am grabit. Am preferat sa citesc feedback-ul tuturor si sa-mi exprim o opinie dupa.
Au scris despre SMS Iasi 2 urmatorii: Sebastian Bargau aka VisUrat.ro care s-a simtit obligat sa mai explice cateva lucruri pe langa prezentare , Catalin Baciu aka Somnulescu.com care dupa parerea mea i-a cam laudat pe toti speakerii si pe organizatori, Anda Pintilie aka saptepietre.ro care a scris un review aventuros si care ma are in blogroll, btw thx, Diana Sofronie aka Jacqueline, careia i-a placut foarte mult Cristina Bazavan, si nu ma mir, Pavel Arcana cu un review organizat si caracteristic unui comentator sportiv si alti cativa care sper sa nu se supere ca nu le mai pun linkuri.
Eu n-am chiar atatea cuvinte de lauda. A fost un eveniment bun dar nu foarte bun. Mai bun decat anul trecut in anumite privinte, mai slab in altele. Am lipsit la prima sesiune dar nu cred c-am pierdut mare lucru. Era despre blogging si nu ma interesa. M-am plictisit in sesiunea a doua si nu pentru ca nu am vazut prezentari interesante, ci pentru ca nu am prins un loc tocmai potrivit si n-am putut urmari prea bine prezentarile. In ultima sesiune au fost langa mine Victor Kapra, Cristina Bazavan, si Chinezu. Au scris altii despre prezentarile lor, nu ma obosesc.
Am vorbit despre cum sa-ti alegi ambasadorul de brand in social media si prezentarea mea a fost structurata pe cateva dileme. M-am intristat sa vad acelasi public format din bloggeri si studenti, fara oameni cu puterea de a decide viitorul unui brand. Nu stiu de ce, dar oamenii de business din Iasi nu vor sa vina la aceste evenimente. Parca anul trecut au mai fost cativa, am primit intrebari interesante si am schimbat carti de vizita. Anul asta, seceta.
Probabil va fi ultimul eveniment business la care mai vorbesc pentru bloggeri si studenti. N-am nimic cu ei dar prefer sa merg la evenimente speciale pentru bloggeri si sa stiu ca ma pregatesc special pentru asta. Data viitoare cand mai vin la un eveniment business vreau sa gasesc oameni de business in sala, proprietari de afaceri, manageri, oameni care au puterea de a aplica ceea ce explic.
Probabil nu voi mai vorbi in Iasi prea curand pentru ca asta e cultura locala de business. Oamenii de aici investesc bani in traininguri si workshop-uri de motivare, de analiza tranzactionala si programare neurolingvistica si alte chestii fancy. Eu nu livrez asaceva si prin urmare n-am public. Prefer sa fac consultanta cu grupuri restranse, prefer intalnirile cu oameni care ma urmaresc pentru ca vor sa schimbe ceva in business-ul lor si prefer sa primesc intrebari care sa ma solicite.
Ii multumesc Martei Usurelu pentru invitatie, o felicit pe ea si intreaga echipa Biz pentru realizarea unui eveniment de amploare, pentru notorietatea creata si pentru efortul depus de a aduce speakeri buni din Bucuresti. Pe viitor cred ca ar fi mai bine sa se plateasca bilet si sa coste cel putin 300 de ron, sa dureze 2 zile sau sa fie mai putini speakeri si sa se combine prezentarile cu workshop-uri pe teme specifice taxate suplimentar. Nu vreau sa se inteleaga din asta ca am pretentii financiare, n-as cere bani sa vorbesc la evenimente insa cred ca in felul asta as putea sa am in sala publicul pe care mi-l doresc.
In final inchei prin a va directiona catre prezentarea mea. N-a fost deloc spectaculoasa, e in limba engleza si e tehnica. Pentru cine vrea sa afle cateceva despre brand ambassadors …
Andrei Danila a zis
Mie imi place cum ai scris si sunt de aceeasi parere cand vine vb. de evenimentele FREE. Oamenii de business vor prefera intotdeauna sa plateasca o suma pt ca asta le da posibilitatea sa nu se amestece cu cei ce nu au treaba in ziua respectiva si vor un piscot FREE, si le da posibilitatea sa certe pe cineva daca simt ca au dat banii degeaba.
Daca e FREE inseamna ca nu ai de ce sa te plangi, si cu greu ajungi sa iti dai seama ca nu a fost FREE, ci te-a costat X ore. Timpul inseamna bani, si e interesant sa vedem pentru cine se aplica zicala asta :).
Vreau sa mi se ceara bani pentru a mi se explica ceva de valoare, ceva care mai apoi sa imi aduca profit la banii investiti in a participa la un eveniment.
Cu stima,
Andrei
Adrian Monoranu a zis
@Andrei Danila: Din pacate in Iasi sunt prea multi care cred ca educatie business inseamna workshop-uri de analiza tranzactionale. Tot respectul pentru Lorand si ceilalti care umplu sali cu oameni care platesc sute de lei insa nu e de ajuns. Cred cu tarie ca oamenii de business trebuie sa-si deschida ochii si pungile si catre internet marketing si catre social media dar atat timp cat vor fi aceste evenimente free se va intretine in continuare imaginea gresita conform careia astea nu sunt lucruri serioase si ca nu merita sa investeasca in aceasta directie.
Ana a zis
si cine zicea ca nu e activa viata de blogger? 🙂
Noni a zis
Din pacate, oricat ar fi vrut nu am reusit sa ajung la eveniment, chiar daca aplicasem pe site.
Pentru BIZ:
Multumesc ca faceti aceste evenimente si in Iasi, oras in care avem 8 targuri de toale SH pe an si atat. Oras in care din pacate la nici o editie nu ati gasit un partener local pe aceste evenimente si ati suportat toate cheltuieile.
In Iasi incep sa se intample din pacate din ce in ce mai putine evenimenturi business si alea care se intampla indiferent de domeniu, sunt umplute de studenti. Lucru acesta nu poate fi decat unul trist. Mono sincer cred ca daca vei pune 300 lei taxa nu va veni nimeni, nimeni nu vine nici cand e free, nu cred ca se intretine nici o imagine gresita. Cred ca pur si simplu asta e nivelul in Iasi in ceea ce priveste partea de comunicare online.
Andrei nu vad ce te-ar impiedica sa pui intrebari cand mai este lume in sala, da-mi te rog frumos exemplu de un sigur eveniment platit in Iasi in care oamenii business au venit si au discutat „nestingheriti”.