Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Uite teiul, nu-i salcamul – PR dezastruos sau indiferenta?

Scris de Adrian Monoranu pe 8 mai, 2013 2 comentarii

Azi am aflat ca minunata conducere a urbei noastre ia in calcul inlocuirea proaspat plantatilor salcami japonezi de pe pietonalul Stefan cel Mare, cu tei. Amanunte gasiti aici. Dupa indelungi proteste ale catorva „binevoitori” iata si o victorie. Ma rog, eu nu cred ca de aici porneste initiativa primariei ci pur si simplu din alte interese. Spunea cineva mai devreme intr-o discutie de pe TRIB ca probabil cel care a vandut salcamii are si tei pe stoc. Tot ce-i posibil. :)) Unii ar vedea aici o mare greseala in materie de PR. Si greselile pare ca se tin lant la primaria Iasi din punctul acesta de vedere. Dar oare cate de mare e beleaua cu adevarat? Sa analizam!

Mai intai au plantat salcamii fara sa sondeze catusi de putin opinia publica sa vada reactiile. Acum se trezesc cu beleaua si ca sa dreaga busuiocul se gandesc sa schimbe placa si sa replateze tei. Alta cheltuiala dar nu asta e problema. S-ar putea spune ca imaginea ar trebui sa fie cea care conteaza. Pai cum vine asta? Ar trebui ca aceasta decizie sa spele rusinea primei decizii eronate dar de fapt nu face altceva decat sa adanceasca problema. Dar de fapt, oamenii s-au cam obisnuit cu salcamii si nu prea le mai pasa daca e umbra sau nu. Mai mult, vad aceasta noua decizie ca fiind aducatoare de cheltuieli care vor adanci si mai mult gaura din bugetul local.

In realitate, totul se rezuma la lipsa de preocupare pentru partea de imagine a institutiei. Si asta nu e o noutate. Continuitatea nu a fost niciodata pe primul loc. Dar totul e motivat si de indiferenta publicului iesean. Orice om de marketing care gandeste sanatos vede in aceste decizii un dezastru de PR. Institutia pierde credibilitate si isi diminueaza serios cota de popularitate. Normal, ar trebui ca la viitoarele alegeri sa riste sa piarda pozitia insa riscul acesta este absolut ABSENT la noi. Pentru ca oamenii aleg cu punga de zahar si kilul de ulei dat cu o saptamana inainte de alegeri. So, why bother?

Apropo de reveniri asupra deciziilor, citeam ieri un articol scris de Bogdana Butnar despre JC Penney si cand am vazut decizia primariei mi-am zis „ba, ce coincidenta”. Daca n-aveti rabdare sa cititi articolul Bogdanei, aflati ca e vorba de o campanie in care brandul isi cere scuze de la consumatori pentru niste decizii eronate luate in trecut si ii cheama inapoi la magazine. Ma gandesc ca acum se vede legatura cu cazul nostru. Diferenta e ca la noi „brandul” nu-si cere scuze, ci vine cu argumente care n-au nicio legatura cu problema initiala. De fapt nu lipsa umbrei e problema, ci durata de viata prea scurta a salcamilor. Nu se pune problema de scuze si probabil e o decizie buna. Nu ca n-ar merita publicul iesean niste scuze pentru ca n-a fost consultat dar pentru ca n-ar fi fost credibile. Adica nu cred ca i-ar fi pasat cuiva ca primaria isi cere scuze. Poate ar fi hranit un pic orgoliul „teistilor” protestatari dar in rest ar fi fost un subiect de ras pentru restul populatiei. Nu m-ar fi mirat daca ar fi aparut si niste bancuri noi cu Gigi si restul.

Asadar din dezastru de PR iata cum vedem de fapt ca primaria nu pierde nimic luand o asemenea decizie. Pe termen lung lumea se obisnuieste cu orice si uita. Pentru ca ieseanului nu-i mai pasa prea mult. Concomitent cu amenajarea pietonalului se mai asfalteaza niste strazi, se mai fac cateva trotuare, oamenii sunt multumiti, umbra este in Copou, terase sunt si la Palas, mergem inainte. Asa cum spuneam si la prima decizie a primariei, cainii latra, ursul trece. Oamenii au probleme mai mari de atat pe termen scurt. Tara arde si baba se piaptana … Se anunta renuntarea la subventia pentru gigacalorie si daca primarul va gasi o cale sa nu puna in aplicare aceasta decizie, nu-i mai pasa nimanui de umbra. Caldura de afara e mai usor de suportat decat frigul din casa. Succes garantat! 😉

Sursa foto: www.oradestiri.ro

More from my site

  • Primarul Iasului face exact ceea ce trebuie.Primarul Iasului face exact ceea ce trebuie.
  • Electric Castle, mocirla si PR-ul.Electric Castle, mocirla si PR-ul.
  • Teii – panica, manipulare si implicatii strategice.Teii – panica, manipulare si implicatii strategice.
  • Si la Princeton se mai da cate-o duma iar Facebook stie PR.Si la Princeton se mai da cate-o duma iar Facebook stie PR.
  • Cum sa-ti alegi purtatorul de cuvant.Cum sa-ti alegi purtatorul de cuvant.
  • Cum se rezolva o criza de imagine/PR?Cum se rezolva o criza de imagine/PR?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: editoriale, Idei genitale, PR, romania, romanisme, social Etichete: PR, primaria iasi, replantare, salcami japonezi, tei

Comentarii

  1. md a zis

    8 mai, 2013 la ora 4:13 pm

    da-i in pusca mea de tei si salcami, numai sa se faca odata vaporasul ala pe Bahlui din tudor in podul de piatra sa intram si noi in randul oraselor normale care au curse regulate de vapoare ca m-am saturat de atata praf pe strazi.

    asta e durerea cea mai mare a iesenilor pentru moment nu buruienile de pe stefan, ca am ramas la urma cu transportul fluvial, toate celelalte orase respectabile din europa au vapoare de zeci de ani

    si sa puna bere pe maluri, ca bahluiul a ramas singurul rau din europa pe malul caruia nu gasesti terase cu bere. si wireless ca sa putem da si noi check-in pe malul apei cum poate da orice european din sec 21

    tei sa puna in orasul teilor, Teius iar salcami in japonia, ca noua ne ajung si asa atatia unguri

    Răspunde

Trackbacks

  1. Mai plângi după tei? | Marlani.RO spune:
    8 mai, 2013 la 11:25 am

    […] Dacă ești din Iași, citește despre tei vs. salcâmi. […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d