Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.

Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

De ce ne temem de ceea ce nu intelegem?

Scris de Adrian Monoranu pe 12 februarie, 2025 Lasă un comentariu

Cred ca pentru cei mai multi dintre noi e natural sa avem o oarecare teama de necunoscut. Sa facem un pas in spate si sa analizam putin problema inainte de a merge mai departe. Si cred, de asemenea, ca e normal sa nu putem facem mereu fata noutatii, ritmului in care se produc schimbarile. Mi-am pus adesea insa intrebarea din titlul acestui articol. De ce totusi ne temem de lucrurile pe care nu le intelegem? De ce reactionam defensim, de ce avem chiar tendinta sa negam existenta acestor fenomene?

Cred ca are tocmai legatura cu dorinta si capacitatea noastra de a invata. Lucru care se modifica odata cu inaintarea in varsta. Cand suntem tineri urcam pe pantele abrupte ale curbei inavatarii si ne dorim sa avansam cat mai repede. Ajungem apoi la maturitate si pantele sunt din ce in ce mai domoale. Avem tendinta sa credem ca deja stim destul. Mai e insa loc pe ici pe colo sa mai asimilam ceva. 

Apoi deodata, brusc panta devine plata, stabila, fara niciun fel de damb. E momentul in care chiar credem ca le stim pe toate. Mai ales atunci cand vine vorba de domeniul in care activam. (Aici trebuie sa precizez ca studiile arata ca romanii sunt printre cei mai reticenti europeni in a-si schimba locul de munca si domeniul in care lucreaza). Iar mai apoi panta devine un derdelus pe care usor, usor alunecam. Unii avem tendinta de a mai frana, insa inevitabil dorinta de a invata, de a asimila este tot mai mica. Apare oboseala, apar alti factori care te determina sa amani, sa schimbi prioritatile. Iar acestea, combinate cu siguranta de sine mentionata mai sus, te fac sa fii tot mai ignorant. 

Problema e ca atunci cand nu mai vrei sa inveti lucruri noi, cand devii comod si crezi ca stii destule (daca nu cumva chiar pe toate), atunci apare si teama de necunoscut. Te retragi in ceea ce stii si spui ca e ok, nu ai nevoie sa stii mai multe. Si e ok, poti trai asa. Insa in jurul tau au loc tot mai multe schimbari, tehnologia avanseaza, generatiile se schimba, valorile se schimba. Tot ceea ce era important mai demult acum nu mai are valoare. Te enervezi, trantesti cu pumnul in masa (la propriu sau la figurat) si spui ca e gresit, ca nu ar trebui sa fie asa. 

Dar cum ar trebui sa fie? Cum era pe vremea ta, evident. Dar oare este posibil? Acum ceva timp raspunsul ar fi fost 100% nu. Pentru ca specia noastra a fost mereu per total mai curioasa decat a fost tematoare. Dar se pare ca un rol important l-a avut mereu educatia. Cand aceasta a fost promovata si considerata importanta, oamenii au fost curiosi. Atunci cand educatia a fost subvalorizata, teama de necunoscut a devenit tot mai prezenta. 

Vremurile in care traim astazi sunt ciudate, asta cel putin din perspectiva unuia din generatia X. Am crescut intr-o perioada in care ochii erau atintiti catre stiinta, catre savanti. O perioada in care lumea isi dorea progres, evolutie. Am insa impresia ca traim acum intr-o alta era in care oamenii sunt mai degraba infricosati de stiinta. Nu stiu daca e doar lipsa de educatie de vina. Si in niciun caz nu e intotdeauna varsta factorul care ii face pe oameni sa fie reticenti.

E altceva si tind sa cred ca e accesul la informatie. E prea multa pentru unii si pur si simplu nu cred ca stiu cum sa o filtreze. Sunt coplesiti si nu stiu cum sa faca fata. Prin urmare aleg ceea ce pot „digera” cat mai rapid si de asemenea ceea ce este convenabil. Restul e trecut in categoria „zgomot” si nu mai conteaza. Iar ceea ce mi se pare cel mai ciudat si periculos este ca tendinta aceasta apare tot mai des si la persoanele tinere. Rezultatul convenabilitatii este crearea unei realitati limitate dar in care te simti in siguranta. Insa de fapt toata treaba asta se traduce prin ignoranta. 

Fiti curiosi!

Thumb photo credit: Jas Min on Unsplash.

More from my site

  • Chiar nu ne pricepem toti la marketing.Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • A invata vs. a descoperi.A invata vs. a descoperi.
  • Invatarea inseamna progres!Invatarea inseamna progres!
  • Factultate vs. FacooltateFactultate vs. Facooltate
  • Profesorii ar trebui sa fie prioritatea!Profesorii ar trebui sa fie prioritatea!
  • Ce ne face sa fim altfel?Ce ne face sa fim altfel?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, editoriale Etichete: curiozitate, educatie, omenire, teama de necunoscut

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Amelia la E ok să faci schimbări în cariera
  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Microsoft, Family Guy, Mashable si strategia
  • Caravana Bookland vine la Iasi
  • Bergenbier – editia galbena
  • Ai incercat vreodata un Green Smoothie?
  • ZooZoo de la Vodafone. Un mod genial de a defini insight-ul!

Etichete

advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d