Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Zapp vrea diferentiere prin comparatie!

Scris de Adrian Monoranu pe 11 decembrie, 2008 20 comentarii


Probabil ca ati remarcat si voi noul spot al celor de la Zapp. Mie unul mi-a sarit imediat in ochi. Nu stiu cine l-a facut dar stiu ca nu va rezista foarte mult in aer. Este evident o reclama care loveste direct in concurentii principali. Nu cred ca exista o cale mai directa de ai lovi fara a le preciza numele. Partea proasta e ca de fapt diferentierea nu prea vine. Pachetul pe care il promoveaza cei de la Zapp este foarte asemanator cu ofertele concurentilor, doar ca are alta modalitate de prezentare. Cu alte cuvinte, e aceeasi Marie cu alta palarie. Este un sistem de tipul prepay cu mici diferente. Primesti un credit initial pe care il gestionezi dupa pofta inimii si in plus primesti 8 centi pentru fiecare apel primit din alta retea. Suna bine nu? Normal dar cine dracu o sa te sune de pe Orange, Cosmote sau Vodafone cand toti au acum minute in retea si grupurile cresc vazand cu ochii? In plus, probabil ca deja ai un telefon cu numar de Orange sau Vodafone, deci cunoscutii te vor suna tot pe ala. 🙁 Singura chestie care mi se pare ok este ca poti sa dai bipuri chiar daca nu ai credit (si asta in orice retea) si de asemenea poti sa primesti apeluri si sms-uri. Altfel … nu ma da deloc pe spate.
Strategic … Zapp vine acum cu o mica schimbare de imagine. Rosul se transforma in galben si serviciul NoPay este scos oarecum din contextul strategic al brandului umbrela. In afara de nume, nimic nu-l leaga de strategia anterioara. Poate doar caracaterul de reclama comparativa evidenta folosit si in trecut de Zapp. Exista si un site dedicat serviciului care este galben. Site-ul imi place, nu e stufos, nu incarca o mie de pagini (merge foarte repede si de pe conexiunea mea Vodafone cam inceata de altfel) si spune cam tot ce trebuie sa stii despre acest serviciu.
Bottom line: Diferentiere … nu prea cred! Imitatie … cam da! Comparatie … evident! CNA … doarme!

More from my site

  • De ce au inceput sa prinda reclamele comparative in RO.De ce au inceput sa prinda reclamele comparative in RO.
  • Cine zicea ca la noi nu se fac reclame comparative?Cine zicea ca la noi nu se fac reclame comparative?
  • Un atac finut de la KFC la McDonald’s. :)Un atac finut de la KFC la McDonald’s. 🙂
  • Marea Ieseala la Radio este putin comparativaMarea Ieseala la Radio este putin comparativa
  • Ce simpla e publicitatea asa ?!!!?Ce simpla e publicitatea asa ?!!!?
  • Zapp E@sy si Yahoo fac reclama comparativaZapp E@sy si Yahoo fac reclama comparativa
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, consumer psychology, Marketing, Reclame comparative, strategic planning, technology, telecom Etichete: no pay, prepay, reclama comparativa, telecom, zapp

Comentarii

  1. adi a zis

    12 decembrie, 2008 la ora 11:14 am

    Habar nu ai…se vede ca scrii sa te bage cineva in seama.Nu a mai dat niciun operator din romania bonus pentru apelurile primite dupa fiecare minut…

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      12 decembrie, 2008 la ora 11:22 am

      Pai nici n-am zis ca a mai dat. Problema pe care o semnalam este lipsa de eficienta a acestei oferte. Daca nu te suna nimeni din alta retea cum o sa primesti bonusul? M-ai bagat tu in seama si e destul. 😉 In plus, romanul vrea moca, nu sa calculeze 0,08 centi pentru fiecare apel efectuat si 0.08 centi pentru cele primite. Impact au din pacate orele si miile de minute moca. Spun din pacate pentru ca nici mie nu-mi place faptul ca romanul e comod. In fine, noi ne dam cu parerea aici dar piata va arata daca Zapp NoPay va avea succes.

      Răspunde
  2. Ioana a zis

    12 decembrie, 2008 la ora 1:19 pm

    Cu mine n-o sa aiba succes :). I am forever orange

    Răspunde
  3. Yoyo a zis

    12 decembrie, 2008 la ora 1:59 pm

    looooooooool…asta e chiar tare….prima data cand am vazut reclama asta am crezut ca e vb de orange, pe bune. si nici nu mai stiu daca am prins finalul sa imi dau seama ca e vb de zapp…eu una traiam cu impresia ca reclama e de la orange…:)) nu pot sa cred ca e de fapt zapp. saracii…dupa parerea mea, ori fuzioneaza cu una dintre companiile celelalte, ori dau faliment! chiar nu stiu pe cineva care sa aiba sau sa fi avut sau sa vrea sa aiba zapp 🙂

    Răspunde
  4. Yoyo a zis

    12 decembrie, 2008 la ora 2:02 pm

    adi…eu una cred ca te inseli….adu-ti aminte ca acum 2 ani, tot pe vremea asta avea orange o oferta super tare. La 20minute vorbite iti dadea 180centi din care mai vorbeai 20minute si tot asa…a fost, deci, oferta de genul si din partea altora. si nu gresesc, pentru ca aveam pe atunci vreo 2 cartele in plus pe oferta asta si stiu ca am vorbit o groaza. 🙂

    Răspunde
  5. Muresan Cristian a zis

    12 decembrie, 2008 la ora 3:21 pm

    :d orange e baza

    Răspunde
  6. Bloguri politice a zis

    12 decembrie, 2008 la ora 4:56 pm

    Draguta ideea, parere personala ca nu o sa prinda foarte bine. E bine totusi ca se mai remarca si ei cu ceva ca orange si voda baga multi bani in reclame.

    Răspunde
  7. E-Bogdan a zis

    12 decembrie, 2008 la ora 8:30 pm

    Din cate stiu eu ZAPP-ul din Romania duce tratative cu T-Mobile care a cumparat deja 51% din grupul elen OTE.Cica Deutsche Telekom vrea sa intre in Romania si prin GSM si prin UMTS. Deci se cam intelege de ce Zapp doreste sa agate foarte multi clienti in aceasta perioada si daca ne gandim bine si Cosmote in Romania dupa rebranding a venit cu oferte foarte bune pentru prepay.

    Răspunde
  8. adi a zis

    13 decembrie, 2008 la ora 2:02 am

    Yoyo da ai dreptate cu oferta orange si nu am uitat de ea.Diferenta este ca la Zapp primesti bonus din 15 in 15 secunde nu la 20 minute.La Zapp ti se prelungeste perioada de valabilitate la 60 min primite si tot la Zapp poti da bip in caz ca ramai in pana de credit.De ce sa nu recunoastem ca este o oferta aproape 100% originala…

    Răspunde
  9. rem a zis

    14 decembrie, 2008 la ora 4:59 am

    Ioana, pe atitudine ca a ta se si bazeaza oferta ; sa nu uitam ca orange, vodafone si cosmote au si oferte cu minute nationale, care pot fi valorificate cel mai bine prin nopay de la zapp;
    tema de discutie : de ce as lua nopay
    un posibil raspuns corect : am telefon de serviciu, mi se falfaie la cat ajunge factura. daca ii iau lu` Ileana Zapp nopay, si o sun de pe abonamentul platit de firma , o fi bine ?

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      14 decembrie, 2008 la ora 11:28 am

      @rem: Un brand poate sa castige cota de piata (respectiv clienti) prin doua metode. Fie fura de la competitie ceea ce mi-e greu sa cred ca se va intampla in conditiile in care toti concurentii ofera mii de minute si sms-uri la un pret infim, fie sa creasca piata in sine (numarul de clienti de telecom per total) ceea ce pare mai degraba realizabil desi eu cred ca piata e cam saturata. Orice drum ar alege, le va fi foarte greu. Eu am fost si client Zapp si Cosmote dar am ramas cu Vodafone si Orange pentru ca numarul cunoscutilor mei din aceste 2 retele este net superior celor din Zapp si Cosmote. In plus am numerele de Vodafone si Orange de 10 si respectiv 5 ani si toti cunoscutii mei le stiu. E un motiv pentru care multi altii prefera sa ramana in reteaua lor chiar daca nu sunt neaparat multumiti. 😉

      Răspunde
  10. rem a zis

    14 decembrie, 2008 la ora 8:22 pm

    Sal,
    Adrian, intr-adevar competitia pe piata de telecomunicatii e acerba, insa exista suficient loc pentru imbunatatiri, si banuiesc ca tocmai aici vrea si Zapp sa intervina. Si eu sunt client Orange multa vreme (am prefix 0743) insa oferta asta chiar m-a pus pe ganduri; asa cum la momentul oportun mi-am luat Cosmote, care acum e inactiv, ma gandesc sa iau si Nopay…dupa ce mai verific una alta 🙂
    Pe mine unul ma avantajeaza foarte mult creditul pe care il primesc din apeluri. Nu am avut niciodata abonament, si prin natura jobului prin Zapp e posibil chiar sa nu fie nevoie sa imi fac vreo reincarcare.
    Daca pana la urma ma decid sa imi iau nr de Zapp, pe moment o sa il las numar de contact pentru un segment de cunoscuti, dupa care, daca chiar nu e nici o shmecherie, fac portare. Parerea mea :).
    So o nisa s-a gasit . Cred ca or mai fi si altele.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      14 decembrie, 2008 la ora 8:27 pm

      Nise sunt destule. Important e sa fie si multi consumatori in nisele astea ca altfel nu va avea succes. Iti dai seama ca Zapp nu e in pozitia de a miza pe faptul ca mai are alte produse „vaci de muls” care sa sustina NoPay in faza asta de lansare, asa ca tre sa se sustina singur. Vom vedea. 🙂

      Răspunde
  11. E-Bogdan a zis

    15 decembrie, 2008 la ora 1:48 pm

    MOama ce-o sa primesc de-a biupuri d ela numere de Zapp

    Răspunde
  12. rem a zis

    15 decembrie, 2008 la ora 2:00 pm

    😛 daca esti de treaba poate mai primesti si cate un mesaj

    Răspunde
  13. Yoyo a zis

    16 decembrie, 2008 la ora 8:27 pm

    adi
    cand a fost zapp-ul original? nici acum nu e…ca e modificata oleaca oferta lor, da…dar in nici un caz originalitate…care inseamna un lucru total nou. ce fac ei si ce ofera ei nu e nou. a mai fost oferit sub alte forme…parerea mea

    Răspunde
  14. rem a zis

    17 decembrie, 2008 la ora 9:33 am

    Yoyo, 1992 – 1997 ; verifica si tu cine era pe piata romaneasca de telefonie mobila si poate iti dai seama daca au avut momente de origanilitate sau ba.
    Tocmai ca, desi au facut pionerat pe n segmente din pachetul curent de telecomunicatii, totusi altii le-au luat fata . Bineinteles, aici nu vorbim de greci, care au urmarit formarea unei retele extinse, indiferent de costuri, (financiare, imagine – nici macar nu aveau call centerul pus la punct cand deja au anuntat primul milion de utilizatori) … si chiar speram ca situatia sa nu ajunga ca in Grecia, unde inclusiv Vodafone ofera servicii de date prin reteaua OTE.

    Răspunde
  15. rem a zis

    4 ianuarie, 2009 la ora 5:12 pm

    @Yoyo, nu pot sa cred ca dureaza sa verifi ce te-am rugat 😛

    Răspunde

Trackbacks

  1. CNA interzice difuzarea Zapp NoPay | Marketing in cuvinte si imagini spune:
    28 decembrie, 2008 la 12:57 pm

    […] few days ago I was pointing out a campaign from Zapp and I was warning you that CNA should bann this commercial due to the fact […]

    Răspunde
  2. Oferte telecom de Sarbatori | Marius Sescu spune:
    5 februarie, 2009 la 8:49 pm

    […] de atac frontal cand au lansat ofertele prepay , dar au facut-o mai stilat si mai inteligent. Mono puncteaza bine, cine te va suna pe Zapp ca sa faci tu bani, cand majoritatea ofertelor facute de operatorii […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d