Acesta e un post pe care vroiam sa-l scriu inca de acum jumatate de an. Si trebuie sa spun ca intentia de a scrie despre acest subiect am avut-o inca de acum 2 ani, pe la inceputurile bloggingului. Atunci insa am considerat ca ceea ce s-a intamplat a fost un incident izolat si m-am simtit si eu un pic vinovat.
Acum jumatate de an, prin noiembrie, mi-am dat seama ca de fapt incidentul nu a fost izolat pentru ca s-a repetat. In mall-ul din Iasi este un magazin de incaltaminte de la care in trecut am cumparat mai multe perechi de pantofi sau ghete. Asta pentru ca in general nu aduc acelasi shit ca peste tot si ca pot sa spun ca sunt si destul de calitative incaltarile. Acum jumatate de an am incetat sa mai calc pragul acestui magazin mai mult pentru ca mi-e oarecum rusine. De ce?
Pentru ca mi s-a intamplat de mai multe ori (de asta zic ca nu e un caz izolat) sa probez acolo pantofi sau ghete si sa nu aiba in magazin marimea pe care o ceream. Mi s-a spus de fiecare data ca se va duce cineva in depozit (adica undeva la subsol sau parter) sa caute marimea mea (magazinul cu pricina fiind la etajul 2). Intamplarea face ca e un magazin in care mereu e foarte cald si niciodata n-am suportat sa astept in magazin venirea angajatului de la parter.
Mereu am preferat sa ma mai plimb prin alte magazine si sa revin peste 5-10 minute. Ultima oara chiar am fost incurajat sa fac asta pentru ca mi s-a spus ca magazinul e foarte aglomerat si vor si alti clienti sa probeze pantofi. M-am conformat si am plecat. La fel ca si penultima oara am gasit intre timp in alta parte o pereche de incaltari si n-am mai revenit in 5-10 minute in primul magazin. M-am simtit vinovat pentru ca bietul angajat a trebuit sa se plimbe la etajul 2 la subsol si invers si mi-a fost rusine sa mai intru acolo.
Cu ceva timp in urma mi-am dat seama ca oricat de vinovat m-as simtit de fapt n-am motive. E vina lor ca nu incearca sa ma tina in magazin pana mi se aduce marfa. De fapt e vina lor ca nu au in magazin marfa pe care o caut dar asta e de inteles pentru ca spatiul este destul de mic. Cu toate astea o metoda de a pastra lumea in magazin sigur se poate gasi. Altfel clientii pleaca precum am facut si eu si cum mall-ul este destul de bogat in oferte, s-ar putea ca acestia sa gaseasca ceva mai atractiv in alta parte.
Asa ca, dragi comercianti, pastrati-va clientii in magazin. Nu-i lasati sa plece pentru ca odata iesiti pe usa acestia sunt asaltati cu alte oferte poate mai tentante si mai interesante. In plus, acum au un reper pentru a face comparatii si asta nu e deloc bine. 😉
Marketosaurus a zis
Morala? Daca inviti clientul afara din magazin la plimbare 10 minute, nu numai ca risti sa-l pierzi in acel moment de client pt respectivul produs, ci se poate intampla sa-l pierzi de tot 😀
Nu mai bine in cazuri de genul asta ii dai clientului o apa plata rece si-l tii in magazin? Sau il inviti politicos la o cafea platita de tine, la cafeneaua x, in cazul in care magazinul e prea aglomerat?
gmx a zis
Mie mi s-a intamplat sa intru intr-un magazin, sa ma hotarasc sa cumpar ceva si sa intentionez sa platesc cu cardul, dar nu s-a putut decat cu banii jos, asa ca am plecat sa scot bani de pe card. Vanzatoarea mi-a promis solemn ca imi pastreaza ce am ales, pana ma intorc.Pana sa ajung la bancomat, am mai intrat si prin alte magazine si m-am hotarat sa cumpar altceva. Asta este, magazinul a pierdut un client serios, posesor de card, dar fara bani cash in portofel.
BL0G.RO a zis
Ce-a mai mare prostie e sa astepti sa vina clientul sa ceara o anumita marime, mai ales daca esti la etaju 2 si ai depozitul la parter.
Ar trebui sa fie un om care sa aibe grija sa fie sus din fiecare marime disponibila macar o pereche tot timpul, nu cand cere cineva sa caute.
Macar un sistem de management decent de stoc sa fie sa iti zica 100% sigur ca este sau nu, si abia dupa sa mearga sa iti aduca.