Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Tine-ti clientul in magazin!

Scris de Adrian Monoranu pe 17 aprilie, 2009 3 comentarii

Acesta e un post pe care vroiam sa-l scriu inca de acum jumatate de an. Si trebuie sa spun ca intentia de a scrie despre acest subiect am avut-o inca de acum 2 ani, pe la inceputurile bloggingului. Atunci insa am considerat ca ceea ce s-a intamplat a fost un incident izolat si m-am simtit si eu un pic vinovat.

Acum jumatate de an, prin noiembrie, mi-am dat seama ca de fapt incidentul nu a fost izolat pentru ca s-a repetat. In mall-ul din Iasi este un magazin de incaltaminte de la care in trecut am cumparat mai multe perechi de pantofi sau ghete. Asta pentru ca in general nu aduc acelasi shit ca peste tot si ca pot sa spun ca sunt si destul de calitative incaltarile. Acum jumatate de an am incetat sa mai calc pragul acestui magazin mai mult pentru ca mi-e oarecum rusine. De ce?

Pentru ca mi s-a intamplat de mai multe ori (de asta zic ca nu e un caz izolat) sa probez acolo pantofi sau ghete si sa nu aiba in magazin marimea pe care o ceream. Mi s-a spus de fiecare data ca se va duce cineva in depozit (adica undeva la subsol sau parter) sa caute marimea mea (magazinul cu pricina fiind la etajul 2). Intamplarea face ca e un magazin in care mereu e foarte cald si niciodata n-am suportat sa astept in magazin venirea angajatului de la parter.

Mereu am preferat sa ma mai plimb prin alte magazine si sa revin peste 5-10 minute. Ultima oara chiar am fost incurajat sa fac asta pentru ca mi s-a spus ca magazinul e foarte aglomerat si vor si alti clienti sa probeze pantofi. M-am conformat si am plecat. La fel ca si penultima oara am gasit intre timp in alta parte o pereche de incaltari si n-am mai revenit in 5-10 minute in primul magazin. M-am simtit vinovat pentru ca bietul angajat a trebuit sa se plimbe la etajul 2 la subsol si invers si mi-a fost rusine sa mai intru acolo.

Cu ceva timp in urma mi-am dat seama ca oricat de vinovat m-as simtit de fapt n-am motive. E vina lor ca nu incearca sa ma tina in magazin pana mi se aduce marfa. De fapt e vina lor ca nu au in magazin marfa pe care o caut dar asta e de inteles pentru ca spatiul este destul de mic. Cu toate astea o metoda de a pastra lumea in magazin sigur se poate gasi. Altfel clientii pleaca precum am facut si eu si cum mall-ul este destul de bogat in oferte, s-ar putea ca acestia sa gaseasca ceva mai atractiv in alta parte.

Asa ca, dragi comercianti, pastrati-va clientii in magazin. Nu-i lasati sa plece pentru ca odata iesiti pe usa acestia sunt asaltati cu alte oferte poate mai tentante si mai interesante. In plus, acum au un reper pentru a face comparatii si asta nu e deloc bine. 😉

More from my site

  • 10 semne care imi spun ca nu vreau sa lucrez cu tine.10 semne care imi spun ca nu vreau sa lucrez cu tine.
  • N-ai clienti? Mareste preturile, sigur o sa fie bine!N-ai clienti? Mareste preturile, sigur o sa fie bine!
  • Ghid gratuit despre cum sa muncesti pe bani putini!Ghid gratuit despre cum sa muncesti pe bani putini!
  • De ce țânțarii din business-ul tău pot distruge tot ce ai construitDe ce țânțarii din business-ul tău pot distruge tot ce ai construit
  • Ce m-a învățat marketingul despre brandingul personal și cum poți aplica aceste lecții în cariera taCe m-a învățat marketingul despre brandingul personal și cum poți aplica aceste lecții în cariera ta
  • Chiar nu ne pricepem toti la marketing.Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: consumer psychology, Customer care, Marketing, studii de caz Etichete: clienti, clientul, Customer care, magazin, Marketing, pastreaza

Comentarii

  1. Marketosaurus a zis

    17 aprilie, 2009 la ora 1:14 pm

    Morala? Daca inviti clientul afara din magazin la plimbare 10 minute, nu numai ca risti sa-l pierzi in acel moment de client pt respectivul produs, ci se poate intampla sa-l pierzi de tot 😀

    Nu mai bine in cazuri de genul asta ii dai clientului o apa plata rece si-l tii in magazin? Sau il inviti politicos la o cafea platita de tine, la cafeneaua x, in cazul in care magazinul e prea aglomerat?

    Răspunde
  2. gmx a zis

    18 aprilie, 2009 la ora 1:21 pm

    Mie mi s-a intamplat sa intru intr-un magazin, sa ma hotarasc sa cumpar ceva si sa intentionez sa platesc cu cardul, dar nu s-a putut decat cu banii jos, asa ca am plecat sa scot bani de pe card. Vanzatoarea mi-a promis solemn ca imi pastreaza ce am ales, pana ma intorc.Pana sa ajung la bancomat, am mai intrat si prin alte magazine si m-am hotarat sa cumpar altceva. Asta este, magazinul a pierdut un client serios, posesor de card, dar fara bani cash in portofel.

    Răspunde
  3. BL0G.RO a zis

    26 aprilie, 2009 la ora 2:41 pm

    Ce-a mai mare prostie e sa astepti sa vina clientul sa ceara o anumita marime, mai ales daca esti la etaju 2 si ai depozitul la parter.

    Ar trebui sa fie un om care sa aibe grija sa fie sus din fiecare marime disponibila macar o pereche tot timpul, nu cand cere cineva sa caute.

    Macar un sistem de management decent de stoc sa fie sa iti zica 100% sigur ca este sau nu, si abia dupa sa mearga sa iti aduca.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Amelia la E ok să faci schimbări în cariera
  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Hangouts – August no.2
  • Exista Social Media si fara FACEBOOK!
  • Despre amabilitate exagerata cand nu e cazul …
  • Iasi Calator – un tip si motorul sau pleaca pana la NordKapp si inapoi!
  • Despre cum se nasc oportunitatile – Romanii, creditele si ordonanta!

Etichete

advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d