Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Un exemplu de personal branding … si curaj!

Scris de Adrian Monoranu pe 30 octombrie, 2009 17 comentarii

Azi am sa va povestesc despre Marius. Un baiat pe care nu-l cunosc dar care are curaj si de asemenea strategie de personal branding. Marius e unul dintre cei care „produce proiecte” pentru facultate. Lenesii, comozii, indolentii sau indiferentii care isi fura caciula singuri pe la facultate apeleaza la el pentru a le furniza mult prea necesarul proiect.

Problema e ca Marius nu e singurul care face asta. Ca el mai sunt inca vreo cativa. Multi de altfel insa doar cativa au curaj sau tupeu, cum vreti sa-i spuneti. Cum incepe anul universitar, pe usile nou vopsite ale toaletelor de la facultate sau de la camin apar anunturile. Proiecte, licente, referate, ce mai, o adevarata panoplie de „produse” care mai de care mai specializate pe discipline, ani de scoala, chiar si profesori.

Marius insa e diferit. El duce activitatea aceasta cu un pas mai departe si aplica o strategie de branding. Mai intai el isi cauta un element de diferentiere care sa-i aduca o imagine mai profesionista. Astfel, nu scrie cu markerul permanent pe usa si foloseste stickere. Mai apoi el duce diferentierea catre pozitionare si foloseste namingul pentru a isi crea o proprie identitate. Astfel marius nu mai este un „producator” ca oricare altul, ci este un „realizator de proiecte”.

El duce brandingul mai departe si isi creeaza o adresa de email personalizata si care arata si destul de profi. Foloseste punctul pentru a delimita cele 2 cuvinte si de asemenea recurge la mai bine vazutul Gmail in locul deja fumatului si mult asociatului cu hi5-ul, Yahoo. Bineinteles, el furnizeaza si un numar de telefon in coltul din dreapta sus impreuna cu alte cateva informatii pretioase. Strategic corect!

Pe final, ca disclaimer, vreau sa precizez ca nu-l cunosc pe Marius, habar n-am ce fel de proiecte face, nu incurajez in vreun fel studentii sa apeleze la serviciile lui (stiti cu totii ce va asteapta daca va prind cu proiecte copiate sau fabricate) si de asemenea nu doresc sa fiu asociat cu asemenea practici desi in mod constant primesc propuneri de a realiza/vinde lucrari de diploma. Pentru cei care mai au de gand sa ma mai „oferteze” in acest sens va recomand sa va ganditi de 2 ori inainte si sa va razganditi! 🙂 A se vedea postul de aici.

Marius este pur si simplu un ofertant (persoana care are ceva de oferit) si nu am nimic cu el (decat ca se foloseste de usa ca si mediu publicitar in mod abuziv si inestetic). Am insa ceva cu cei care apeleaza la serviciile lui si pe care ii sfatuiesc sa nu-si mai fure caciula singuri pentru ca se vor trezi cu diploma in mana si … atat.

More from my site

  • Saptamana patimilor 3.0 just ended!Saptamana patimilor 3.0 just ended!
  • Proiectele de anul acesta au fost „BIO”.Proiectele de anul acesta au fost „BIO”.
  • SuPORTing 2013 – cronica + foto.SuPORTing 2013 – cronica + foto.
  • Spiritul practic nu e suficient.Spiritul practic nu e suficient.
  • Adevarul despre MARKETING e ca SE INVATA!Adevarul despre MARKETING e ca SE INVATA!
  • Despre internship-uri si multitasking.Despre internship-uri si multitasking.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, Branding Deloc, Idei genitale, Marketing, Pozitionare, romanisme Etichete: fabricate, feaa, lenesi, proiecte, studenti, vandute

Comentarii

  1. monoxid (Adrian Monoranu) a zis

    30 octombrie, 2009 la ora 10:58 am

    Twitter Comment


    Un exemplu de personal branding … si curaj! | Marketing in cuvinte si imagini – [link to post] pls RT!

    – Posted using Chat Catcher

    Răspunde
  2. CoriGr (Corina Grigore) a zis

    30 octombrie, 2009 la ora 11:07 am

    Twitter Comment


    RT @monoxid Un exemplu de personal branding … si curaj! | Marketing in cuvinte si imagini – [link to post]

    – Posted using Chat Catcher

    Răspunde
  3. envimd (envi) a zis

    30 octombrie, 2009 la ora 11:23 am

    Twitter Comment


    he he, da!!!RT: @monoxid: Un exemplu de personal branding … si curaj! | Marketing in cuvinte si imagini – [link to post] pls RT!

    – Posted using Chat Catcher

    Răspunde
  4. cristina a zis

    30 octombrie, 2009 la ora 11:53 am

    Marius e unul din studentii care isi castiga existenta prin functia sa de „realizator de proiecte”.Mai mult ca sigur el nu si-a analizat metoda sa de promovarea atat de amanuntit (doar daca nu e de la mkt si in acest caz bravo lui chiar a dat importanta cursurilor si seminariilor) dar sunt foarte curioasa daca metoda aplicata il diferentiaza in ochii „consumatorilor”.Ar fi un studiu de caz interesant sa urmarim acest aspect.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      30 octombrie, 2009 la ora 12:16 pm

      @Cristina: Pai ia apuca-te sa lucrezi un pic la chestia asta. Si-asa aveti de facut focus-grupuri la cercetare calitativa! 🙂

      Răspunde
  5. Razvan Pruteanu a zis

    30 octombrie, 2009 la ora 12:55 pm

    Marius e un baietas istet care stie sa se diferentieze. 🙂 Daca ar fi sa-mi dau cu parerea asa cum face tot romanul, Marius nu e de fapt „Marius” si cel mai probabil absolvent de MKT. Oricum in ziua de azi criza si foamea ii fac pe majoritatea sa apeleze la tehnici din cele mai diverse pentru „a pune painea pe masa”. Keep up the good work Marius 🙂

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      30 octombrie, 2009 la ora 1:05 pm

      @Razvan Pruteanu: Marius stiu intradevar sa se diferentieze dar nu prea e etic nu? Adica hai totusi sa nu-l incurajam in demersul lui de a „fabrica” proiecte.

      Răspunde
  6. Razvan Pruteanu a zis

    30 octombrie, 2009 la ora 3:09 pm

    Oricum il incurajam „as we speak”. Reclama gratuita i-a gadilat orgoliul de creator de proiecte. Ideea e ca bunul simt a luat-o la vale rau de tot la noi in tara si nu vad cand si daca se va schimba mentalitatea asta de hot si jmecher, care este promovata prin marea majoritate a canalelor media.

    Răspunde
  7. Dragos a zis

    30 octombrie, 2009 la ora 5:47 pm

    Eu zic sa cenzurezi si ultima poza desi e cam tarziu. Blogul tau e vizitat de (multi/sau mai putini – nu stiu) studenti si tocmai i-ai facut un bine lui Marius aducandu-l on-line si chiar in fata pietei tinta cu tot cu datele de contact.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      30 octombrie, 2009 la ora 6:02 pm

      @Dragos: Sa stii ca am luat in calcul chestia asta de la inceput dar cred ca nu se vede indeajuns de bine numarul si adresa de mail. Si daca se vede … am mizat pe faptul ca amenintarea din post ii va face pe studentii mei sa se gandeasca de 2 ori inainte sa-l sune pe „realizator”. :))

      Răspunde
  8. Semafor a zis

    30 octombrie, 2009 la ora 11:22 pm

    Eu mi-s mioapa si vad foarte bine si numarul de telefon si adresa de mail: o751/15…dar mai departe nu mai spun :D.cei interesati sa se chiombaneasca singuri in fata monitorului;). Pacat insa ca nu ma intereseaza sa-mi faca alcineva proiectele. Cel mai sigur esti de ceea ce faci tu cu mana ta.

    Răspunde
  9. Semafor a zis

    30 octombrie, 2009 la ora 11:24 pm

    iar am gresit :(( de cat m-am fortat sa vad numarul ala de telefon nu mai vad tastele. *altcineva e forma corecta. mea culpa!

    Răspunde
  10. Adrian Matei a zis

    3 noiembrie, 2009 la ora 10:33 am

    E foame de bani, facuti prin metode mai putin ortodoxe. Sa nu-l ridicam in slavi prea mult pe acest Marius. Traieste in Romania. Se diferentia daca facea un ban cinstit.
    Asta-i culmea … cum sa nu se vada numarul de telefon, Mono ? Nu te teme, nu se sperie studentii de amenintarile tale.
    Marius a primit promovare gratis. Aveai posibilitatea sa editezi imaginea cu o banda neagra partiala peste datele lui (mail, telefon).
    Cei care apeleaza la altfel de practici se amagesc singuri. Daca sunt atat de inceti la minte sa nu faca un proiect sa nu se mire dupa ce termina facultatea ca nu sunt in stare sa se integreze pe piata muncii sau ca nu-s in stare sa lege o fraza inteligibila.

    Răspunde
  11. Bogdan Florin a zis

    14 noiembrie, 2009 la ora 12:30 pm

    Un lucru e clar (l a definit Istoria dar si Jack Trout): Diferențiaza te sau mori!
    Insă cei ce cad in această capcana pierd distracția de fapt, e mult mai funny, educativ si corect fată de tine să realizezi ceva, fie si un proiect (ori esti un laș apeland la astfel de scurtături).

    Răspunde
  12. ionut socol a zis

    16 decembrie, 2009 la ora 6:11 am

    Adrian cum era chestia aia….. omul ofera, vinovati sunt cei care cumpara….. de apreciat faptul ca totusi a invatat ceva in FAQ si acum foloseste niste carti de vizita…. intr-o forma incipienta, dar e un prim pas…..

    Daca imi permiti…. m-am apucat de sectiunea asta MKT si timpul nu mi-a permis sa o termin, practic de 10 ani si fac bine ce fac…. dar ma simt …. sa spunem doar ca nu am definitiile tehnice si intr-o discutie profesionala imi creeaza minusuri…. si cum incepusem, un sfat pentru toti cursantii de la FEAA si nu numai…. copilasi dragalasi, e frumoasa tare viata de student… daca acum nu invatati si nu va chinuiti sa satisfaceti cerintele profesorilor vostri (care din cate am vazut sunt mai mult decat decente) …. peste cativa anisori o sa va treziti cu o diploma in mana, putin mahmuri poate si cand veti merge la primul interviu veti spune ca viata e nedreapta.

    Paradoxul este ca veti avea dreptate si asta deoarece voi va canalizati pe distractie si proiecte imprumutate sau la comanda, dar… unde e creativitatea, satisfactia unei reusite, sa creezi imaginea unui produs si sa il vezi lansat pe piata asa cum ai calculat/prevazut…. ? vorbesc SFuri pentru voi nu ?

    Daca maine angajez un absolvent FEAA pe o pozitie de marketing si ii dau un produs pe piata si dupa 2 saptamani vine cu un plan vaaaag din care imi spune ori ca nu va merge, ori ca nu va avea rezultatele scontate ori va exagera pozitiv, a cui va fi vina ? pentru ca acea persoana va fi concediata…. cred ca v-ati raspuns… nicidecum nu este a profilor pentru ca ei v-au pus la dispozitie toate resursele necesare iar voi ati preferat orice altceva….

    Aveam pe cineva care se chinuia cu matematica in 5-8 si a terminat pana la urma litere, dar pana la finalul liceului tot pe profil de matematica a mers…. pacat ca a renuntat… multi sunt cei care l-au apreciat pentru stradanie, inclusiv profesorii, inclusiv colegii si cu totii l-am sustinut in cauza sa de a lupta cu o stiinta in care totul este exact….

    Marketing, comunicare, negociere…. le faceti de cand v-ati nascut iar FAQ va ofera posibilitatea de a evolua voi ca si entitati, de a face cariera si va pregateste pentru asta… dar voi preferati sa spuneti ca profu X e exigent, ca de profu Y nu trece nimeni, etc…..

    Ati mers la unul din profii astia care va sperie si sa ii explicati la modul direct si deschis: domnul profesor, daca imi permiteti, nu ma duce capul sa inteleg chestiunea aceasta sau nu ii vad logica, puteti sa ma ajutati sa o clarific ? …. si daca ati facut-o … felicitarile mele, inseamna ca sunteti pe o pozitie buna acum…. nu cu profu ci cu cariera.

    lumea se imparte in invinsi si invingatori, in condusi si conducatori… sunt categorii la care aspiram si extrema in care ne aflam TOTI la INCEPUT…. important este ceea ce facem pentru a trece in extrema celor puternici sau macar sa incercam…. cred ca v-ati dat seama ca nu am mentionat nimic de patura de mijloc…. staful batranilor, consilierii, sau ce titulaturi mai au…. printre care … in anii 2000 la noi se mai regasesc sub numele de: oameni de marketing, consilieri de imagine, oameni de creatie si restul… cum va ziceam terminologia progfesionala imi lipseste dar cred ca mesajul meu a fost destul de clar chiar daca e putin cam lung.

    respect pentru cei care fac o facultate pentru a ramane cu ceva in cap dupa cei 3-5 ani si ulterior continua sa se perfectioneze si sa lucreze in acel domeniu

    adrian, ce zici? bat campii sau nu ?

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      17 decembrie, 2009 la ora 12:04 am

      @ionut socol: nu bati campii deloc. 🙂 dar nici nu o sa schimbe lumea oricat de mult as scrie eu sau tu despre asta.

      Răspunde
  13. Marius Gavril a zis

    19 ianuarie, 2011 la ora 10:34 pm

    Mai Marius mai! Ne bagi in belea pe noi, ceilalti Mariuși, care chiar încercăm să realizăm ceva 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Masoara-ti puterile cu Ion Oncescu.
  • Second Life the newest playground for major brands
  • Hai sa ne batem joc de noi!
  • Azi merg la The Dark Knight Rises in avanpremiera la IMAX.
  • Learn to crop!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d