Mai demult scriam despre aparitia unei retele de case de amanet in Iasi cu un logo asemanator cu n0u creatul, pe atunci, logo de la Pepsi. Articolul de atunci facea referire asemanarea dintre cele 2 logo-uri dar si la numele amaneturilor care mi se parea si mi se pare in continuare foarte bun. Pacat de logo.
Astazi, in drum spre munca, am vazut pe geamul uneia dintre casele de amanet Express Credit un poster mare care anunta o promotie pentru luna martie. Pentru ca statea la semafor am avut timp sa citesc mai pe indelete detaliile ofertei. Am remarcat prima data ca pe afis era imaginea unei femei si ca headline-ul era legat de ideea clasica „Martie – luna cadourilor pentru femei”. Mai jos am descoperit si cadourile la care se facea referire.
Casa de amanet spune ca ofera in luna martie comisioane preferentiale femeilor. Cu alte cuvinte, daca ai ceva de amanetat, in luna martie ar fi bine daca ai fi femeie. Si cum asta nu prea se poate in toate cazurile, atunci ar fi bine sa ai o femeie prin preajma. Exagerez evident! Nu ma pricep la comisioane, asa ca nu ma pot pronunta daca deal-ul oferit de Express Credit e unul foarte bun. Totusi daca e bun, atunci fetelor profitati de oferta. 🙂
Anyway, eu cand ma gandesc la luna cadourilor ma gandesc la experiente pozitive si placute si nu neaparat la ideea de a amaneta ceva. Nu cred ca poate fi privita ca o experienta placuta decat strict ca si mod de a obtine o suma de bani. E clar ca la asta s-au gandit si cei de la casa de amanet insa nu cred ca e cineva care vine cu inima deschisa la aceste case. Si nici nu cred ca se pleaca cu inima impacata, cu atat mai mult cu inima plina de bucurie ca a beneficiat de un cadou.
Poate ca business-ul nu e rau deloc insa mi se pare un pic ironic mesajul si asta ar putea costa. Nu stiu cine se ocupa de promovarea lor si nici nu vreau sa dau sfaturi. Imi exprim doar o opinie si sper sa nu-mi fie inteleasa gresit. Stiu ca multi marketeri spun ca in cazul produselor si serviciilor greu vandabile e bine sa zugravesti totul in culori frumoase pentru a deturna mintea de la problemele reale de ordin financiar. Poate ca pe asta s-a si mizat insa exista si reversul medaliei asa cum am zis.
Marius a zis
S-ar putea sa nu fi inteles eu bine mesajul de care vorbesti, dar din cate stiu ei promoveaza produse pe care le au in stoc si vor sa le vanda. Nu cred k ai vazut, dar pe monitoarele CITV apare un spot de-al lor si efectiv prezinta produse si pretul de pornire. Probabil k la acele produse se refera cadourile „cu reducere”.
Alexandra a zis
Si eu tot asa am inteles..cum ca ar fi vorba de produse pe care le au in stoc si vor sa le vanda cu o oarecare reducere…Si fac referire in special la bijuterii si electrocasnice tocmai pentru ca martie e luna cadourilor pentru femei.
Adrian Monoranu a zis
@Marius, @Alexandra: pe afisul pe care l-am vazut eu nu scria nimic de produse. era vorba doar de „imprumuturi” cu comisioane mai mici. oricum asocierea, cadou – amanet nu e prea potrivita. dar cum antitezele sunt la moda … @Alexandra: ti-ar place sa primesti un inel care a mai fost purtat de altcineva? i think not!
doru a zis
@marius: facand o paranteza, promotia de care vb @mono a intrat de luni si in CiTV 🙂 ; spotul mentionat de tine e pt o campanie diferita, adresata cumparatorilor de produse si nu a celor ce vor sa achizitioneze credite.
@mono: cred ca am sa te contrazic. Dupa parerea mea, cei de la Express Credit comunica cat se poate de coerent si cred ca au dezvoltat un business prietenos pe un domeniu ostil, foarte apropiat camatariei. Daca fac o analogie, (pastrand proportiile, evident) vad ca un mod similar de comunicare adopta si unele banci : orientare puternica spre client, profesionalism – raspuns oricarei solicitari, seriozitate, creativitate s.a.m.d.) Mesajul de martisor e evident un pretext de promovare a vanzarilor: comision (dobanda in cazul bancilor) preferential in luna martie. De ce in cazul bancilor o astfel de abordare ar fi ok, pe cand aici nu? Precizare: Nici eu nu cunosc agentia lor
Alexandra a zis
@doru: nu am vazut noua promotie,eu stiam de cea de care amintea Marius si credeam ca e aceeasi cu cea despre care vb Mono.
@Mono: Nu stiu daca mi-ar placea sau nu..Probabil ca nu..Dar sunt si persoane care s-ar bucura de un astfel de dar,asta fiindca stiu ca nu-si pot permite unul nou.Deci e subiectiva treaba:)
Bogdan Florin a zis
Cred ca ar prinde bine un mesaj ceva de genul: „in martie poti sa ti amanetezi femeia”. no offence dar daca un client fidel (din aia de care vad eu printr un amanet-cu belciuge si cu 3 telefoane intr o mana) ar vedea pe fuga mesajul ar putea intelege chestia asta, iar pe criza orice e posibil, ba chiar prevad ca va fi coada la amanet :D…
logo ul seamana teribil cu cel de la pepsi
Doru a zis
@bogdan: express comunica intr-un mod prietenos si cald, in ciuda contextului dificil (si nu ma refer doar la criza, ci si la insusi conceptul de „casa de amanet”). Asta e motivul pt care intr-un amanet de genul ai sa vezi o pondere mai scazuta a persoanelor dubioase. In ceea ce priveste „amanetatul femeii”, no offence, dar eu unul nu mi-as marketa in felul asta produsul, fie el si o casa de amanet 🙂
Adrian a zis
Solutii de criza I guess. Sell your stuff and get a bit more money for it. Trist ca s-a ajuns la asta. Trist ca nu este ceva ce se intampla pe plan local. Criza asta este un lucru cat se poate de grav.
adina a zis
dupa cum am mai zis, mie una imi place aurul doar pentru ca pot sa-l amanetez :))
Dana a zis
Adrian sunt de acord cu tine in privinta mesajului…”Martie- luna cadourilor pentru femei”. Cu siguranta nu este cel mai potrivit mesaj „de promovare” pentru o casa de amanet. Dar, parerea mea este ca prin aceasta „promotie”,daca o putem numi asa, Express Credit nu doreste decat sa atraga cat mai multi clienti din randul clientilor care obisnuiesc sa calce pragul caselor de amanet in mod frecvent. Nu cred ca mesajul transmis este unul de genul ” vino in luna martie in orice agentie Express Credit si <> ceva si ai sansa de a castiga…”, nu indeamna, deci, dupa parerea mea la acest lucru. Este vorba despre o tombola la care participa clientii al caror comision la credite depaseste nivelul sumei de 50 ron. Se completeaza un talon cu datele de identificare si se depunde in urnele special amenajate in cadrul agentiilor. Premiile constau in 2 autoturisme Skoda Octavia si cecuri in valoare de 300 ron(200 la numar)care pot fi valorificate in orice agentie Express Credit. Referitor la chestia cu „un inel purtat”…Este evident faptul ca cei care vor castiga sunt clientii acestor agentii, deci aceste persoane vor privi aceste premii ca pe o oportunitate in a achizitiona un bun la un pret mai redus. Cu toate ca nu numai clientii caselor de amanet recurg la acest gest. Express Credit se diferentiaza de celelalte case de amanet prin faptul ca se constituie ca un lant de agentii, au comisioane reduse si probabil ca prin aceasta „promotie” nu doreste decat sa se diferentieze din ce in ce mai mult de concurenta.
Adrian Monoranu a zis
@Dana: Eu sunt constient de ceea ce vor sa faca si nu spun ca e gresit. Chiar am zis ca e obisnuita ideea de a folosi chestii pozitive augmentate in situatia promovarii unor astfel de servicii. Despre tombola nu stiam pentru ca ori nu scria pe afis, ori n-am batut eu pana acolo (eram in masina si atent 50% si la semafor). Poate ca ar trebui sa fie mai vizibila chestia asta pentru ca nu e rea deloc ideea. Cat despre partea cu „inelul purtat” … incercam doar sa-i demontez argumentul fetei dinainte. 🙂
Doru a zis
@dana: bine punctat
Dana a zis
Am tinut sa fac aceste precizari pentru a face „putina lumina” pentru cei care au comentat articolul. Si daca imi permiti Adrian, inca o completare, o observatie la cele spuse de tine.. Parerea mea este ca nu se aseamana cu camataria, e prea mult spus.. Inclin spre ideea cu bancile: la un amanet ceri un credit garantand cu un bun si la data scadenta returnezi suma plus comisionul. Ai chiar posibilitatea de a returna suma treptat, comisionul calculandu-se la zi la suma restanta ramasa. La o banca, pe de alta parte contractezi un credit si de asemenea trebuie sa garantezi (un credit ipotecar, spre exemplu, garantia este imobilul), returnezi suma treptat plus dobanda (s-ar putea sa ai supriza ca dobanda sa fie variabila, fapt ce nu te avantajeaza).Asadar gasesc similaritati preferabil cu bancile, cu exceptia valorii creditelor. Ar fi frumos ca bancile sa se promoveze asemanator..poate cu un mesaj de genul „Martie-luna cadourilor pentru femei…pentru ca ne gandim la voi va scutim de rata pe luna martie la creditul deja contractat”:)
Dana a zis
Nu stiu de ce dar in momentul in care am inceput sa citesc articolul, am fost sigura ca este scris de tine..:)
Andrei Bibire a zis
Hehe, ce bine le mai merge caselor de amanet pe praful asta…crek si-au ridicat la putere cifra de afaceri. Faza cu reclama e aproape cinica, pentru ca te duci de fiecare cu inima stransa sa amanetezi ceva, in special bijuterii, si nu shtii sigur daca o sa mai ai bani sa platesti dobanda la imprumut. Dar iata ca cei de la amanetul respectiv s-au induioshat un pic de soarta mushteriilor ruptzi in fund, si au trecut la reduceri de comisioane…vax albina.
Dalv a zis
promotia lunii martie a fost interpretata gresit de tine. ideea era ca numai in luna martie femeile pot avea un comision redus fata de comisionul de start in agentiile express credit , indiferent de fidelitatea lor fata de firma, ceea ce constiutuie un avantaj pentru ele. Dar bineinteles tu esti setat pe ideea ca amanet= japca, lucruri purtate sau eltceva..gresit….pentru informatia ta TOT aurul este sterilizat.
Dalv a zis
legat de sigla…e marca inregistrata.
Adrian Monoranu a zis
@Dalv: Poate ar trebui sa recitesti postul si sa vezi ca m-am ferit sa dau sfaturi si de asemenea sa remarci ca am spus ca pentru produse greu vandabile ideea de a folosi simbolistica „cadoului” poate fi o alternativa buna. Nici imi pusesem problema ca aurul este sau nu sterilizat. 🙁
dalv a zis
poate ca nu, dar intr-un post mai devreme intrebai „tu ai purta aur pe care stii ca l-a purtat altcineva”?
Alex4music a zis
@ Mono: „Si nici nu cred ca se pleaca cu inima impacata, cu atat mai mult cu inima plina de bucurie ca a beneficiat de un cadou.”
N-ai idee ce impacata iese lumea din amanet. Multi din cei care trec pragul Express Credit (ca sa nu generalizez) se confrunta cu situatii de moment dificile („no way out”), avand nevoie urgenta de o anume suma de bani (de la banalele probleme gen pentru „medicamente”, „service auto”, „iesiri in oras/tineri”, pana la „a nascut sotia mai devreme”). Asa ca, din punct de vedere al campaniei, orice pentru un comision mai redus (cine apeleaza, cunoaste). Cand intri intr-un amanet, deja ai o anume stare de spirit, iar faptul ca, pentru un anume motiv, beneficiezi de un comision mai mic fata de cel obisnuit n-are cum sa nu provoace o stare de „mai bine”.
Luna Martie s-a dovedit astfel o oportunitate pentru Express Cr. de a oferi un comision mai mic. Ma indoiesc ca ar fi vorba de atragere clientela (cum multi spuneau pe aici). Mai degraba cred s-a dorit fidelizarea doamnelor, cliente Express Cr.
Cineva compara amaneturile cu bancile. Nu cred ca-si au rostul comparatiile IFN/banci comerciale. Intai, pentru ca, imprumuturile bancare pe termen scurt se intind pe o perioada mult mai lunga de timp (te ingropi pe 12 luni sau mai mult), in vreme in cazul amaneturilor ai sansa sa iesi dintr o pana in finante (4-6 saptamani) fara sa te ingropi pe ani. In ceea ce priveste accesibilitatea, nu cred ca e nevoie sa mai punctez ceva. Daca n-ai un salariu oke, trebuie neaparat sa faci un contract pe „si mai multi ani”, iar cert, dobanda intregului contract (incheiat cu o banca) este mult peste valoarea comisioanelor amaneturilor.
Oricum, interesanta discutie.