Ziceam mai devreme ca am lasat blogul in paragina si ca n-am mai criticat reclame de multa vreme. Se pare ca Andrei m-a impulsionat si am sa fac si una si alta. Bine, e o legatura directa intre cele doua, avand in vedere ca ma iau de reclame aici pe blog. 🙂 Anyway, de vreo 2 saptamani vad pe la TV un spot care imi zgarie timpanele maxim.
Azi m-am gandit sa-l caut pe youtube si sa spun 2 vorbe despre el. Nu l-am gasit dar am gasit unul care cred ca face parte din aceeasi campanie. E vorba despre farmaciile Catena si de campania lor cu Stela Popescu, Sebastian Papaiani, Nico si altii. Nu stiu exact ce-i cu ei dar primul lucru care imi vine in minte este penibil. Mai era putin si se apropiau de campania cu „soldatul universal peltic”.
Ma gandeam acum la targetul campaniei si cautam scuze. O fi vorba despre pensionari si pentru ei Stela si Papaiani pare-se a fi endorseri buni dar parca-mi vine greu sa cred ca Nico are vreo treaba cu acestia. In plus, nu cred ca un lant de farmacii cum este Catena targeteaza o singura categorie de consumatori. Stiu, stiu o sa spuneti ca e o campanie doar pentru ei dar come on, eu dupa spoturile astea tind sa fug cat mai departe de acest brand.
Un mesaj imbatranit cu un slogan cantat face mult brand damage intr-o lume in care clientii devin din ce in ce mai atenti la toate dimensiunile unui brand. Ati fi surprinsi sa aflati cat de mult conteaza pentru consumatorul roman, locul din care isi cumpara pana si cele mai neinsemnate chestii, daramite o farmacie. E clar ca pensionarii reprezinta un target bun dar parca totusi se exagereaza.
In plus, ca si realizare si concept creativ este foarte putin credibila. Papaiani umbla dupa retete compensate iar Stela Popescu cauta sfaturi pentru inima la farmacie. Hai sa fim seriosi. Pe mine ma bufneste rasul numai cand vad toata falsitatea de pe chipurile lor si zambetul de scena de carton afisat de Stela Popescu. Bai fratilor, mai lipsea sa puneti afisul ala de la mare cu „mare spectacol, mare!” si aveati tot.
A si sa nu uit, de ce nu l-ati luat si pe maestrul Beligan ca sigur marcati niste puncte la capitolul popularitate! Continuam sa ne facem de ras in publicitate si ma duce gandul la un status afisat mai demult de bunul prieten Stefan Stroe … „unde e publicitatea de alta data?” 🙂 Iata si capodopera! Enjoy sau … nu!
Marius Gavril a zis
din cate stiu reclama la catena a fost interzisa pentru ca spotul incalca legislatia in audiovizual prin faptul ca doua personalitati fac publicitate la medicamente si servicii medicale, conform articolului 144:
ART. 144
(1) Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping pentru produse medicamentoase, vitamine, suplimente alimentare, nutrienţi, suplimente nutritive şi tratamente medicale, prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane, care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja consumul acestor produse sau tratamente.
acum daca a reaparut pe tv sau nu, nu stiu. oricum, e jalnica!
Dana a zis
asta e! nu-s singurii care nu stiu sa se promoveze…si pacat, ca intr-adevar segmentul tinta nu-l constituie batranii (pentru ca au tot felul de produse- cosmetice, igiena corporala, produse pentru nou-nascuti etc., nu numai medicamente, ca intr-o farmacie mai mica, de cartier)…si pentru un lant de farmacii ca acesta ar trebui sa mai munceasca la partea de promovare!
Marius Gavril a zis
@ dana: sunt total de acord cu tine! dar ce sa faci cand in Romania dam peste cazuri de copy-paste strigatoare la cer (a se cauta cazul Ciucas-Prodlacta-Tusnad, unde acelasi om isi pune amprenta prin „creativitate”), in loc sa se vada pasiunea de a crea campanii memorabile (aici avem exemplu bun cel de la Dedeman, pe partea de printuri outdoor).
sa speram ca lucrurile se vor schimba 🙂
Alexandra a zis
Tocmai ce ma gandeam zilele trecute ca e cea mai penibila reclama difuzata in prezent la TV. Ma bucur ca nu sunt singura… Cred ca si la inceputul anilor 90 existau reclame mai reusite
Stefan Stroe a zis
Adi, toate aceste campanii de sute de mii de euro aruncati pe TV arata ca progresul creativ a devenit un puternic regres. Ce e mai grav este ca va determina ca in industrie sa ajunga sa lucreze numai cei carora nu le e rusine sa faca munca de rahat. 🙁
Marius Gavril a zis
E bine ca distingem si criticam toate minusurile din acest domeniu 🙂 mai ramane sa venim cu solutii pe care sa le implementam pe viitor.
Analizam Good case practice vs. Bad case practice, tragem concluzii si ramanem cu ce e mai bun. Aici sta progresul 🙂
Alexandra a zis
Sunt curioasa cine a facut reclama asta. Nu cred ca vrea sa si-o treaca in portofoliu. Pe langa faptul ca e filmata cu camera de buzunar, si scriptul e penibil. Parca o si vad pe bunica-mea cantand de fericire ca se duce la farmacie sa isi ia medicamentele, mai ales ca taie astia acum si pensiile.
Biletul Zilei a zis
HA ha ha.. pe asta nu am vazut-o.. numa versiunea cu nico si papaiani in care canta.. :))
Trodat a zis
nu-mi place, slaba reclama
premergator a zis
Foarte slaba reclama, nu mi-a placut deloc.:(
Avatare a zis
Aoleo, tampita reclama. Protagonistii sunt exceptionali si am tot respectul pentru ei, dar reclama in sine e… 😮
Adrian MATEI - probiotice optime, pentru viata a zis
Adevarul e ca farmaciile sufera, asta e clar. Lucrez in domeniu, promovez la medici cateva probotice si alte produse, dar merg si in farmacii. La majoritatea sunt probleme, ditribuitorii isi recupereaza banii greu de la ele. Conteaza vadul comercial foarte mult si cum gestioneaza relatia cu medicii si furnizorii.
Lantul de farmacii Catena au ales sa investeasca in perioada de criza in o campanie de promovare. Din pacate au facut treaba cu jumatate de masura.
Sa nu-si fi stricat mai mult imaginea. Exagerez ! 🙂
Mai degraba reclama mai buna si mai multa le fac eu direct in relatia mea cu medicii, pentru ca in lantul lor de farmacii este vara asta o campanie de 1+1. 🙂
Oricum, desi nu e coerenta campania, o sa aiba rezultate, chiar daca nu cele scontate de ei.
lucian a zis
Salut!
Am vazut clipul si brusc am simtit un miros de naftalina, mi-a venit in minte imaginea unei sufragerii clasice romanesti, cu televizor pus pe o masuta acoperita cu o fata de masa brodata de mana, mobila cu multe carti vechi si bibelouri (obligatoriu ala cu balerina si ala cu pescarul)… cine a facut C.C. cu Mono stie la ce ma refer. Daca targetul lor este grupa de varsta 70 de ani si peste au dat lovitura. Eu prefer farmaciile Sensiblu, nu stiu de ce, dar imi plac.
xavi a zis
cand vad asemenea „creatii” ma apuca boalele…
cam ce segment tinta isi propun sa atraga „profesionistii” care au realizat clipul asta? pensionarele care isi iau medicatia pe sfert, ca sa le ajunga pentru un anotimp?
cam ce nota ar merita daca ar fi in anul 2 la FEAA?
da’ vorba aia… lache sa fii, noroc sa ai…
Ciprian a zis
Dupa imagine, targetul lor e all, pentru ca au cuprins toate categoriile de varsta in reclama: au un copil, o au pe Nico si au pensionarii. Din pacate au un singur mesaj pentru toate categoriile pe care vor sa le atinga. Sau, as zice ca au targetat cumva varsta a 3-a, dar secundar au mai strecurat acolo si ceva informatie pentru celelalte categorii, poate-i agata si pe aia. In orice caz, cred ca o campanie mai reusita pe toate categoriile de varsta iesea daca introduceau o familie cu copil, mama-tata,bunici. Asa, fiecare e cam pe cont propriu in reclama aia, fara nici o legatura intre ei.
Cristi a zis
Cu doua lucruri sunt de acord, prima e ca se observa falsitatea pe fetele lor iar a doua e ca dialogul dintre ei e cam sec, dar in rest mi se pare ok. De multe ori am stat la coada la farmacie din cauza unui pensionar curios de noile medicamente, de tratamente mai ieftine (se stie foarte bine faptul ca doctorii tind sa prescrie medicamente mai scumpe, deobicei din import pentru a pune mana pe un comision mai gras chiar daca unul mai ieftin ar fi la fel de bun), de diferentele dintre un medicament si altul s.a.m.d. Din punctul meu de vedere pensionarii sunt categoria cea mai usor influentabila si cu un potential de reclama gratuita mai ales cand vine vorba de „preturi de depozit” si un personaj cu care se identifica gen Stela Popescu. Ca „brand damage” iarasi consider ca au avut o idee bunicica, pentru ca seamana putin cu refrenurile melodiilor anilor demult apusi, care au o influenta emotionala asupra pensionarilor.
Cu toate astea consider ca au surprins destul de bine ideea, dar daca ar fi lucrat putin mai mult la capitolul interpretare, versuri si dinamica ambientala ar fi avut cu siguranta un impact mai bun.
* am comentat numai reclama de pe blog, ca cealalta cu nico nu am apucat s-o vad
Fotbalmeter a zis
toate aceste campanii de sute de mii de euro aruncati pe TV arata ca progresul creativ a devenit un puternic regres. Ce e mai grav este ca va determina ca in industrie sa ajunga sa lucreze numai cei carora nu le e rusine sa faca munca de rahat.
Bogdan a zis
🙂 Poate la prima vedere pare o reclama nereusita, dar criticile negative sunt tot un +. Jingle-ul e catchy, mie chiar imi mai trece prin minte din cand in cand, iar daca veti trece prin fata unei farmacii Catena, cu siguranta va veti aduce aminte de melodie si reclama. Asta inseamna ca e memorabila. Cate reclame „bune” nu trec neobservate? Si produsele sau firma promovata nu obtin nici un avantaj in ce priveste promovarea? AIA sunt bani aruncati, dupa parerea mea !
Brand awareness, va zice ceva? Iar despre parte cu „eu nu intru de acum in Catena, fug de ea”…asta poate va tine pe termen scurt, pe termen mediu si lung veti vedea efectele. Exact ca la Mr. Bricolaj, efectul negativ e doar pe termen lung si trece, brand awareness-ul ramane. Marketing placut.
Bogdan a zis
* Exact ca la Mr. Bricolaj, efectul negativ e doar pe termen scurt si trece, brand awareness-ul ramane. Marketing placut.
Adrian Monoranu a zis
@Bogdan: Eu nu cred deloc in principiul „any publicity is good publicity”. Strategia facuta prost distruge tot ceea ce inseamna brand engagement.
Regie proprie a zis
Pe mine ma dezgusta reclama, caut telecomanda sa schimb canalul.
CaliVita a zis
Si eu am fost contrariat de acesta campanie a farmaciilor catena, eu sincer m-am gandit ca patronul a vrut sa aduca un omagiu si chiar un ajutor unor artisti adevarati care in ultima perioada au si anumite probelem financiare, poate ca vor sa isi arate respectul fata de ei. Refuz sa cred ca aceasta campanie a fost propusa de o agentie serioasa de la noi din tara, dar stiti vorba aia clientul este stapanul nostru, dar parca nici asa.
george a zis
reclama asta penibila este in toate autobuzele din bucuresti!
eu nu mai suport s-o vad pe aceasta STELA POPESCU d-un cabotinism… zici ca-i la cantarea romaniei cu cat devotament si implicare canta si cum ii tremura falcile alea in masca aia de pudra si fond de ten…
ar trebui si actorii nostri romani mai ales doamnele sa aiba decenta sa se retraga la o anumita varsta… vezi brigitte brdot, greta garbo, bacal si alte doamne mari actrite …
nu cred ca duc lipsa de ceva!
penibil!
Marian a zis
eu cam tind sa fiu de acord cu bogdan 🙂 Cred ca pe termen scurt si pe targetul varstei a 3-a campania e un succes. Am intrebat 2 femei in varsta, pe mama mea si pe soacra-mea, femei la 70 si ceva de ani insa traite in medii diferite si nici una nu a zis ca i se pare penibila. Spoturile au stilul teatral „cheap” al reclamelor ’60, ’70 dar mai ales ’90 si sunt pe intelesul lor. So? We are the problem, not them 🙂 Dar noi nu suntem in target! De cate ori intrati pe an intr-o farmacie? Dar parintii/bunicii vostri?
dorian a zis
aveti idee careva ce agentie a realizat „capodopera” de spot?? Sunt tare curios, nu am gasit pe net nici o referire, cred ca le e rusine sa recunoasca. merci
Adrian Monoranu a zis
@dorian: nu stiu. banuiesc ca e facuta independent. cauta pe iqads.
Salontanul a zis
Farmacia drac.. Catena! Am cumparat doua luni de la ei medicamente si din intamplare a treia luna am cumparat de la alta farmacie. Am constatat ca am platit (cu reducere, cu card) in doua luni inca o luna in plus. La ei ma costau 150 lei medicamentele si la celalalta farmacie 100 lei pe luna. Sa dea faliment!
ilea maria a zis
asta e o farmacie unde competentele sunt 0 ,personalul este ffff slab pregatit ,iar la turda se fac angajari pe cadori adica hai sa zicem pe bune mita …………….,as dori o intlnire cu d na alina marinescu as avea multe sa ii spun chiar cu juramant biblic daca nu sunt crezuta alfel . (MEDICAMENTLE CU CARDURIU DE REDUCERE SUNT PRAF IN OCHI PT.CA DE FAPT SUNT MULT MAI SCUMPE DECAT IN RESTUL FARMACIILOR )
Mihaela a zis
Ca tot vorbim de promovarea farmaciilor Catena. Ce parere aveti de „Politica usilor deschise” practicata de farmaciile Catena? Eu personal consider ca este o actiune de marketing foarte neprofesionista si care si mai mult, este si nociva, agresand mediul si calitatea vietii noastre.
Indiferent de conditiile meteo de afara, unitatile Catena au usa larg deschisa la toate farmaciile din tara, iar din informatiile pe care le-am gasit, in momentul de fata ele exista un numar de peste 200 de unitati in toata tara.
Practic desi afara sunt aproximativ 40 de grade, farmacistii tin in permanenta usa larg deschisa si aerul conditionat pornit pe rece (cred ca sunt vreo 21- 22 de grade setate – la cate de frig e inauntru).
Asadar pe de o parte vin in sprijinul nostru cu actiuni de prim ajutor in caz de canicula sau de masurare a tensiunii, dar pe de alta parta prezinta o totala lipsa de interes fata de noi toti agresand mediul in felul acesta.
Probabil o sa vi se para o picatura intr-un ocean ceea ce zic eu, dar conteaza ca fiecare dintre noi sa fim constienti de actiunile noastre si fiecare sa contribuim la stoparea poluarii mediului si in consecinta la declinul propriilor noastre vieti.
Nu putem permite ca tocmai cei care sustin ca ne protejeaza sanatatea, sa adopte o astfel de politica de marketing daunatoare tuturor.
Haideti sa facem ceva in acest sens. Este atat de simplu, nu trebuie decat inchisa o usa. Oamenii vor intra in farmacie cu sau fara sa vada usa larg deschisa. Din contra unii care mai au o urma de sprit civil si constiinta chiar vor fi contrariati de aceasta atitudine si actiunea lor va avea exact efectul contrar.