In primul rand, asa cum recomandam si in prezentarea de la SMS Iasi, e bine ca atunci cand vrei sa folosesti facebook-ul ca instrument de comunicare de marketing, sa apelezi la o agentie sau macar la un consultant care se pricepe. In al doilea rand iti recomand sa citesti conditiile de folosire a site-ului si platformei din scoarta in scoarta sau din bit in bit pentru a nu te trezi cu surprize.
Asa cum zicea si Alexandra Sanduleasa (eu chiar am ascultat prezentarea fata de alti carcotasi care erau prea ocupati sa-i analizeze vestimentatia), trebuie sa ai si planul B fiindca Facebook-ul iti poate da jos campania sau chiar pagina daca lor nu le convine ceva si te trezesti dintr-o data ca nu ai campanie in mijlocul campaniei. Ba mai mult, ai mai si anuntat-o pe alte medii de comunicare, ai integrat-o si acum dintr-o data a disparut. E un moment extrem de neplacut dar se poate intampla.
Prin urmare, in urma unei discutii avute ieri cu Ines, mi se pare ca e oportun, in contextul boom-ului de interes pentru „campaniile” pe Facebook, sa atrag atentia asupra unor reguli simple pe care chiar Facebook-ul le recomanda si chiar impune in tarile in care exista reprezentare oficiala. Si cum ei si-au anuntat deja intentia de a veni oficial in RO, cred ca trebuie sa fiti mai precauti dragi prieteni, cu privire la ce puteti si ce nu puteti face pe Facebook.
Prin urmare, iata cateva don’ts mai jos:
You cannot: Condition entry in the promotion upon a user providing content on Facebook, such as posting on a Wall of a Page, uploading a photo, or posting a status update. Adica, cam ceea ce fac toti novicii de pe la noi, si de ce sa nu recunosc ca am facut-o si eu.
You cannot: Administer a promotion that users automatically enter by liking your Page, checking in to your Place or connecting to your Platform integration. Iarasi o chestie pe care toti de indeamna s-o faci insa nu e prea corect. 🙂
You cannot: Notify winners through Facebook, such as through Facebook messages, chat, or posts on profiles or Pages. Chiar azi am vazut un astfel de exemplu pe pagina celor de la IuliusMall Iasi. 😐
You cannot: Instruct people (in the rules or elsewhere) to sign up for a Facebook account before they enter the promotion. Asta chiar n-am vazut dar cine stie, poate mi-a scapat.
Asadar, luati si bagati la cap regulile de mai jos si eventual la bookmark linkurile cu regulamentele celor de la Facebook pana nu va treziti ca nu mai aveti campanie. Succes! Linkurile sunt aici si aici. De asemenea n-ar strica sa aruncati o privire si pe reglulile vis a vis de publicitatea pe Facebook si pe termenii generali de utilizare a paginilor de Facebook
Andreea Marc a zis
:)) cârcotaș, ha? Păi bine, măi Mono, tocmai de la tine nu mă așteptam să nu pui accent pe imagine 😀
Adrian Monoranu a zis
@Andreea Marc: Cred ca nu vedem padurea din cauza copacilor Andreea. Hai sa lasam chestiile astea de suprafata, gen diacritice sau vestimentatie si sa fim si atenti la chestiile de substanta. N-o fi presentation skills punctul forte al Alexandrei dar eu am invatat ceva din ceea ce-a zis. Asta si pentru ca am avut interes sa stau de vorba cu ea ulterior ceea ce din pacate nu multi fac la aceste evenimente, preferand sa se intretina tot cu cei deja cunoscuti. Nu spun ca e cazul tau dar trebuie sa recunosti ca noi asta facem de obicei. Evenimentele astea sunt un prilej de intalnire intr-un cadru organizat si care uneori ne mai dau si subiecte de carcota pe bloguri. Parerea mea e ca n-ar trebui sa fie asa.
ines a zis
Cred că nu ți-am mulțumit oficial pentru atenționare :).
După ce am avut ieri discuția m-am mai uitat la activitatea de pe FB a unor companii și am descoperit unele care încalcă în mod grav de tot regulile alea de acolo…
Adrian Monoranu a zis
@ines: ceea ce e mai grav e ca sunt multi „guru” care predica in favoarea acestor erori. iti dai seama ce bine sunt pregatiti …
Mobella a zis
Da…am inteles.. oricum, poti sa citesti TOS-ul lor si o sa stii ce reguli trebuiesc respectate. Mai interesant era cum sa FACI o campanie de succes pe facebook… Marea problema in marketing-ul online romanesc este ca nu mereu poti sa aplici reguli occidentale pentru ca audienta romaneasca reactioneaza diferit si are nevoie de stimuli adaptati la contextul nostru social….
Adrian Monoranu a zis
@Mobella: Ar trebui sa citesti postul „Ce-am facut la SMS Iasi”. Este o prezentare cu tips and tricks despre cum sa folosesti facebook-ul. Mai interesant era daca ai fi fost in sala dar am inteles ca o sa apara in curand inregistrarea integrala a evenimentului. O sa pun un link. Daca ai timp si te uiti, ai sa inveti chestii interesante. 🙂
Pavel A, a zis
Buna!
Un consultant care se pricepe nu sta pe Facebook. Are lucruri mai inteligente de facut!
Alina
Adrian Monoranu a zis
@Pavel A.: Eu ma refeream la un consultant specializat pe Social media. Nu stiu ce intelegi tu prin consultant. Privit la modul general e un termen mai degraba generic.
Ana a zis
adevarul este ca multi sunt noi la facebook, si nu stiu cum sa-si promoveze campaniile. E bine ca ai facut un rezumat