Discutand zilele trecute cu Stefan despre modul in care au evoluat blogurile noastre in ultimii 2 ani, am ajuns la concluzia ca scriu mai putin despre marketing si asta pentru ca am constatat ca marketingul nu mai produce reactii. O concluzie fair enough insa si mai adevarat e ca-mi cam pierd focusul si in acelasi timp o parte din public.
E drept ca in acelasi timp am castigat alta categorie insa nu e bine sa-i pierzi pe cei vechi, nu. Cred ca pe undeva prin cartile groase de marketing inca mai sta scris ca e mai usor sa pastrezi publicul vechi decat sa atragi mereu public nou. Prin urmare, azi scriu un post despre ce-am mai observat in ultima vreme prin lumea marketingului.
1. Duminica, intr-un ragaz de vreo 2 ore petrecute singur la Cafepedia, am citit vreo 3 articole de pe 3 bloguri diferite, sugerate aici de Marius. M-am si mobilizat si am si comentat la fiecare dintre ele. M-am bucurat sa vad ca lumea inca mai poarta controverse pe tema Marketing vs. PR si ca agentiile de blog marketing se intreaba cat de important e ca bloggerii sa nu scrie cu greseli de gramatica.
2. Tot duminica, in timp ce-mi faceam cumparaturile prin Carrefour am descoperit o tehnica interesanta si curajoasa in acelasi timp. Am remarcat la gondola cu portocale ca fix deasupra erau doua caserole cu portocale taiate in doua pentru ca doritorii sa poata vedea cum arata si miezul. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa ajung acasa cu o pofta teribila de portocale si sa realizez ca sub coaja era o uscatura. Buna treaba!
3. Exista oameni carora nu le e frica sa deschida un business nou intr-un oras in care nu mai fusesera mai niciodata anterior si mai ales dupa o perioada de aproape 10 ani petrecuti in strainatate. Prima data am zis ca-s nebuni dar acum am ajuns sa-i apreciez si sa lucrez pentru ei. Apropo, va recomand sa incercati mancarea greceasca de la El Greco. Fac si livrari la domiciuliu. Mai multe detalii aici.
4. Oricat de rau mi-ar parea sa spun asta pentru ca-mi sunt dragi, ma simt nevoit s-o fac: studentii de la marketing nu se dau in vant dupa strategie, nu analizeaza consecintele actiunilor lor si mai mult decat atat nu prea le place sa recunoasca cand gresesc. Scuzele nu repara greseli prieteni. Invatati sa ganditi inainte si sa fiti proactivi, nu reactivi. Stiti voi la ce ma refer.
5. Strategiile de pret bine puse la punct nu functioneaza intotdeauna. Oricat de elaborat ar fi procesul de pricing, totul depinde de moment si de dispozitia celui care cumpara. Prin urmare negocierea si talentul de negociator au un rol important. Alex, chapeau bas! Totusi nu te culca pe-o ureche. Am incredere in tine.
Inchei periplul meu prin lumea marketingului pentru ziua de azi si promit sa revin in fiecare saptamana cu un review asemanator.
Stiu ca sunt unii dintre voi care se mai asteapta sa scriu despre reclame si chiar ma batea gandul sa comentez un pic campania celor de la RomTelecom cu colindele insa o mai tinem pe hold un pic. Pana atunci, stati la un click de mouse distanta! 😉
[…] mă leg și de un post citit pe un alt blog , e locul în care strategiile de preț foarte bine puse la punct nu funcționează, contează […]