Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Roman = expert in online marketing.

Scris de Adrian Monoranu pe 9 ianuarie, 2013 7 comentarii

Daca cineva mi-ar fi zis asta acum 2 ani de zile probabil m-as fi uitat cu dispret la persoana respectiva si i-as fi zis simplu: „pune mana si fa-ti singur ca nu e mare filosofie!”. Azi probabil as raspunde rugamintii cu o intrebare: „cat de bine?”. Ani de zile internetul a fost vazut ca fiind accesibil pentru toata lumea. Ieftin, in ascensiune si perfect pentru o promovare de nisa. Si cred ca in continuare este asa doar ca lumea incepe sa constientizeze ca accesibilitate vine cu un cost. Mai intai au fost campaniile de pay per click si optimizarea pe motoare de cautare. Sigur, am auzit-o de-atatea ori pe la conferintele de profil, e simplu de facut si oricine poate face cativa pasi in directia asta. Dupa 2-3 ani de incercari lumea s-a convins, e nevoie de specialisti.

Apoi a fost Facebook-ul. Ohoo … El Dorado, aur diamante, au zis majoritatea. Ce loc mai bun de promovare decat o retea de socializare cu un ritm de crestere enorm? Si intrucatva au avut dreptate. Totusi, promovarea pe facebook incepe abia acum sa dea roade si numai in conditiile in care este facuta intr-un ritm sustinut si cu mare grija. E nevoie de consultanti si de cunostinte temeinice de PR si branding pentru a obtine o treaba serioasa. Si totusi, cat de greu poate fi sa faci o pagina de facebook? E cam la mintea cocosului, chiar eu as fi zis asta in urma cu 2-3 ani. Lucrurile s-au mai schimbat intre timp.

Sunt in industrie de vreo 10 ani teoretic, insa la propriu pot sa zic ca am intrat abia acum 2 ani. Am intalnit de atunci o groaza de oameni cu pretentii de specialisti in promovarea online si mai cu seama in promovarea pe Facebook dar si un numar impresionant de „dezastre” in materie de pagini de facebook. Culmea e ca unele dintre acestea au un potential enorm, fani mai mult decat numerosi si rezultate infime. Azi citisem un tweet care spunea ca sunt peste 180.000 de specialisti in social media declarati doar in USA. Ma intreb oare cati sunt in RO? Probabil tot atatia sau cine stie, poate chiar mai multi! De altfel noi ne-am nascut specialisti. (Ca o paranteza, la teza mea de doctorat am avut o intrebare intr-unul dintre chestionare prin care vroiam sa verific „computer literacy-ul” celor din esantion. Nu trebuie sa va mai spun ca peste 70% dintre cei intervievati s-au declarat experti. Nu medii, nu avansati ci EXPERTI! Nici n-am putut folosi rezultatele intrebarii in studiu si am considerat o eroare faptul ca n-am definit corect scala … dar totusi … 70% EXPERTI in utilizarea calculatorului?)

Anul acesta mi-am propus ca rezolutie sa nu mai iau decizii pentru alte persoane. De fapt cred ca am inceput sa inteleg mai bine ceea ce inseamna sa fii consultant. Analizez, dau sfaturi, prezint situatii dar ii las pe altii sa ia deciziile. E drept ca vor fi influentati intr-o masura mai mica sau mai mare de informatiile pe care le furnizez dar nu voi mai lua eu deciziile lor. Cat despre online marketing, sfaturile mele vor costa mai mult decat anul trecut.

More from my site

  • Content in social media pentru companii.Content in social media pentru companii.
  • E ok sa astepti.E ok sa astepti.
  • Am facut un internship de PPC la CanopyAm facut un internship de PPC la Canopy
  • Marketing facut pe bucati.Marketing facut pe bucati.
  • Mental obesity – te simti obez deja?Mental obesity – te simti obez deja?
  • De ce ne conectam pe LinkedIn?De ce ne conectam pe LinkedIn?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, advertising, facebook, Marketing, online marketing, social media Etichete: consultanta, decizii, online marketing, social media

Comentarii

  1. Raluca Tanase a zis

    9 ianuarie, 2013 la ora 12:14 pm

    Da, ne-am cam umplut de specialisti si experti. Cred ca in multe situatii nu prea reusim noi ca popor sa ne echilibram atitudinile.

    Am tot agitat si eu gandul asta de multe ori. Cred ca o influenta il are si accesul facil la informatii. Dar multi uita ca practica nu poate fi substituita si nici nu ne scurteaza drumul catre a deveni un expert.

    Intr-un final, tot cei care fac ceva ce conteaza ies in fata. 🙂

    Mult spor in 2013!

    Răspunde
  2. Ana- a zis

    9 ianuarie, 2013 la ora 5:31 pm

    ce trebuie sa faci ca sa fii expert in social media? 🙂 pare un job bun pt mine 🙂

    Răspunde
  3. Andrei Chisanovici a zis

    9 ianuarie, 2013 la ora 9:24 pm

    Să fii român autentic şi te pricepi la toate :))

    Răspunde
  4. Razvan a zis

    9 ianuarie, 2013 la ora 9:31 pm

    Cica ar fi vreo 200 – http://mariussescu.ro/2013/01/cu-totii-suntem-specialisti-in-social-media-cel-putin-pe-twitter/
    Hhhhmmm…daca am blog, Facebook si Twitter sunt SM Expert? 😀

    Răspunde
  5. Ifrim Giani a zis

    11 ianuarie, 2013 la ora 9:54 pm

    E plin FB de pagini cu pisici, caini sau mai stiu eu ce iar administratorii lor se mandresc cu numarul de like-uri si atat, habar nu auce pot face cu ele.. 🙂

    Răspunde
  6. Deco a zis

    16 ianuarie, 2013 la ora 2:53 pm

    Ce nu stie romanul sa faca ? :))) raspuns : de toate , pentru toti , dar culmea e ca dintre atatia experti niciunul nu a realizat vreodata o chestie de renume peste granitele Romaniei. Adica sunt, dar acestia ii poti numara pe degete…

    Răspunde
  7. macanta a zis

    19 ianuarie, 2013 la ora 7:55 pm

    in goana mea dupa relansare (am lipsit cam un an din online)am ajuns si eu la concluzia asta :)ne pricepem la orice,suntem specialisti in nimic,mai mult pospaim de ici de colo informatii fara sa performam in ceva anume.
    ;0Are dreptate Deco ,cati romani sunt cei mai buni in lume? cam unu pe secol

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d