2019 va fi tot un an de criza. Nu vorbesc despre o criza economica generalizata pentru ca nu e cazul. Deocamdata. E vorba despre o criza care a inceput deja din 2017 si a continuat in 2018. Criza de pe piata fortei de munca. Si daca ai fost la scoala si ai invatat ceva vis a vis de perioadele de criza, acel ceva ar trebui sa fie ca in criza trebuie sa strangi randurile si sa te bazezi pe relatiile create anterior. Asta daca le ai deja create. In marketing asta inseamna ca grupul de clienti fideli este colacul tau de salvare. Acestia sunt cei care te vor tine peste linia de plutire. In resurse umane relatiile inseamna angajatii fideli. Daca ii ai.
Am ales sa nu vorbesc despre cum sa-ti pastrezi angajatii. Ci despre cum poti sa-i pierzi. Si am ales sa-ti vorbesc despre 3 modalitati pe care eu le consider cele mai importante. Dar fii pe pace, mai sunt si altele. Insa despre acelea te las sa te informezi si din alte surse, sa nu para ca le stiu eu pe toate. 🙂 Asadar sa incepem
1. Transferul presiunii catre angajat.
Foarte multi manageri nu inteleg foarte bine ce presupune pozitia in care se afla si fac greseala de a transmite presiunea pe care o simt acestia, asupra angajatilor/subordonatilor. Cel mai bun exemplu: „munciti, ca altfel nu o sa avem bani de salarii!”. Desigur, este important ca angajatul sa inteleaga care este locul sau in organizatie si cum impacteaza munca lui compania si pe ceilalti colegi. Dar in acelasi timp, rolul managerului este de a trasa taskuri concrete pentru fiecare si a pastra pentru el presiunea problemelor de tip „bani de salarii”. Managerul trebuie sa fie un tampon si trebuie sa reziste la presiune. Asta face diferenta si de asta unii ajung manageri si altii nu.
2. Comunicarea defectuoasa.
Am mai vorbit despre acest aspect in articolul de aici. Comunicare inseamna sa vorbesti dar sa si asculti. Managerii care nu asculta problemele angajatilor au toate sansele sa ii piarda. Tendinta de a nu asculta si de a minimiza problemele angajatilor/subordonatilor doar din motivul ca problemele unui manager sunt mai importante, este foarte prezenta la multi manageri slabi. Sigur, o problema de gen „nu avem unde manca in pauza de masa” sau „cand stam peste program, pierdem ultimul autobuz spre casa” poate parea mult mai putin importanta decat „nu am bani sa platesc salariile” pentru un manager. Gandeste-te insa la faptul ca managerul se confrunta cu lipsa banilor de salarii o data pe luna, iar angajatul se confrunta cu lipsa unui loc unde sa manance, in fiecare zi. Care e mai importanta pentru angajat?
3. Lipsa de sinceritate/consistenta.
In cele mai multe anunturi de angajare se promit lucruri de gen „mediu de lucru placut”, „bonusuri motivante”, „posibilitati de avansare” sau „oportunitati de dezvoltare profesionala”. Ei bine daca le promiti, ar fi bine sa te asiguri ca le si livrezi.
- Este mediul de lucru unul cu adevarat placut pentru angajati? Cand a fost ultima data cand ti-au zis ca se simt bine la munca?
- Au luat vreodata bonusurile promise sau poate ai ridicat stacheta prea sus?
- Cand a fost ultima data cand a avansat vreunul pe o pozitie superioara?
- Chiar se dezvolta angajatii tai din punct de vedere profesional?
Acestea sunt intrebari pe care ar trebui sa ti le pui macar trimestrial. Si sa discuti despre aceste aspecte nu numai in boardul de manageri, ci si in sedinte cu subordonatii si eventual cu fiecare in parte.
Cum spuneam, eu ti-am dat doar 3 moduri prin care iti poti pierde angajatii in 2019. Si toate sunt cumva legate. Tin de motivatie si de comunicare in principal. Daca vrei sa afli mai multe despre aceste 3 moduri, te invit sa urmaresti episodul nr. 9 din Vlogul din Dressing pe care ti-l las mai jos. Am dezvoltat acolo in 10 minute toate aceste probleme. Astept sa vad opiniile tale si nu uita sa te abonezi la canalul meu de youtube!
Scrie un comentariu!