Zilele trecute mi-a atras atentia o schimbare in strategia de comunicare a celor de la Airbites. Nu pot sa spun ca deal-urile prezentate anterior m-au dat pe spate, insa acum mi se pare ca suna un pic mai bine. Daca pana acum providerul de internet s-a concentrat in strategia de comunicare mai degraba pe crearea de notorietate, ei bine acum apare un shifting catre prezentarea mai clara si mai focalizata pe avantajele produselor specifice. Practic acum aduc in prim-plan un nou avantaj pe care il comunica foarte bine: FLEXIBILITATEA. Intrebarea pe care si-o pune orice om de marketing este urmatoarea: este aceasta flexibilitate un avantaj concurential durabil? Raspunsul meu e da. O sa va dau imediat si argumentele pe care le-am gasit. Pe piata din Romania intalnim foarte rar ideea de flexibilitate si este aproape normal. Orice piata care nu e saturata permite ofertantilor sa ignore ideea de flexibilitate, avand la indemana alte avantaje concurentiale. Companiile se lupta cel mai adesea prin intermediul preturilor si de cele mai multe ori au numai de pierdut pentru ca uita de nevoile reale ale clientului. Acesta nu doreste neaparat preturi mai mici ci mai degraba o oferta personalizata. Un deal ca cel oferit de Airbites in care poti sa intrerupi furnizarea serviciilor daca pleci de acasa o perioada mai mare de o luna fara prea multa birocratie, sau eventual sa scazi viteza la internet atunci cand stii ca nu ai prea mult de lucru si sa stai mai mult la TV beneficiind de mai multe programe in aceeasi bani, poate fi mult mai atractiv pentru consumator.
Chiar daca nu sunt un heavy-user de internet acasa si cei 200 MB oferiti de Vodafone pe cardul broadband imi ajung (asta pentru ca nu-s un mare amator de download) trebuie sa recunosc ca ofertele noi de la Airbites mi-au cam trezit interesul. Motivul este unul foarte simplu. Pot sa platesc exact cat folosesc si sa-mi schimb planul de tarifare de la o luna la alta in functie de cum estimez ca o sa-mi petrec timpul (navigand pe net si facand download, urmarind programe TV sau vorbind la telefon prin internet).
Ceea ce mi s-a parut foarte tare este deal-ul pe care il ofera studentilor pe perioada verii. Abonamentul este gratis pe toate cele 3 luni de vacanta. Carcotasii o sa zica imediat … ei si ce mare branza, oricum studentii sunt plecati. Da aproximativ 50% sunt plecati insa acestia revin in toamna. De ce sa mai astepte atunci conectarea la net cu un nou abonament (care stim cu totii ca dureaza in media 2 saptamani) si sa nu conecteze pur si simplu cablul la PC si sa fie online in cateva secunde? In plus, sa nu uitam de cei 50% care raman in Iasi pe perioada verii pentru care free net inseamna ceva. Ultimul deal care mi-a sarit in ochi este cel de gazduire si back-up prin care ofera spatiu de 6 giga gratuit pentru salvarea fisierelor importante si de asemenea posibilitatea accesarii acestora chiar si de pe mobil prin conexiune securizata.
Comentarii
Trackbacks
-
[…] care m-ar determina sa fac asta ar fi cea legata de flexibilitatea de care vorbeam si intr-un post anterior. In concluzie, HD-TV e cool si daca posezi si o plasma full-HD, Airbites e providerul care […]
Yoyo a zis
Super tare oferta…si daca eu am deja abonament la ei pot sa il schimb? sau oferta e pentru noii abonati? 🙂
Adrian Monoranu a zis
@Yoyo: Cred ca da. Dar cel mai bine ar fi sa intrebi la ei.
sarjiulica a zis
sunt curios daca aceasta „flexibilitate” e o emanicipare a celor de la airbits in fata unei noi oferte rds sau upc,avand in vedere ca au incercat sa puna mana mai pe toate retelele de cartier, la fel ca si rds-ul. cat timp vor avea acest avantaj si cum vor privi viitorii clienti aceasta oferta ?:D azi sunt tare curios
Adrian Monoranu a zis
Evident ca e o „emancipare”. Eu i-as zice mai degraba un raspuns inteligent intr-o piata care se bate mai mult prin preturi (nici nu pot sa le spun strategii de pret). In plus mai e un mare avantaj, pentru prima data un ISP se diferentiaza prin produs pentru ca pana acum au incercat sa se diferentieze prin preturi sau comunicare. Eu le urez succes pentru ca RDS si UPC au nevoie de concurenti seriosi. 🙂
Corina a zis
Daca ar avea acoperire mai mare ar fi si mai bine. Strategia lor e chiar inovatoare, in loc sa explici unei operatoare ca nu te uiti la TV, ca nu ai TV si ca nu ii spui asta pentru ca ai contract cu alta companie. :).
Yoyo a zis
Bine, bine…au acum un avantaj…insa netul merge mult mai bine pe rds…la fel si download-ul…cel putin asa e la mine, ca eu am de amandoua 🙂
Yoyo a zis
plus ca multi au renuntat la airbites pentru rds…cand s-au trecut prin fibra optica…acuma toti or sa fuga la airbites inapoi? nu prea cred ca o sa le convina sa rezilieze contractul cu rds…
Adrian Monoranu a zis
@Yoyo Probabil ca la asta urmeaza sa mai lucreze in perioada imediat urmatoare. Deocamdata ei incearca sa castige cota de piata. E adevarat ca nu e mai putin important faptul ca serviciile oferite tre sa fie si de calitate si de asemenea sa aiba si un management al relatiilor cu clientii foarte bun (mai ales acum cand orice client poate schimba planul in fiecare luna) 🙂
Laura Alexandru a zis
Ceea ce povestesti tu suna foarte interesant din perspectiva orientarii catre client. O singura indoiala am…cea cu privire la cum vor manageria ideea. Sa nu uitam importanta factorului uman, mai ales in servicii.
Ioana Grigoriu a zis
E adevarat ca au venit cu o oferta tentanta, mai ales ca cei de la RDS se misca foarte greu atunci cand vine vorba de conectare, de aceea consider ca Airbites are un as in maneca. Insa pentru a putea „fura” clientii de la concurenta este nevoie de foarte multa munca si de o campanie pe masura.
Stau si ma gandesc ca cei de la Airbites trebuie sa aiba o baza de date solida si pentru asta ii felicit. Sincer m-am saturat sa vorbesc cu operatoare care nici macar nu stiu unde sa caute…
Adrian Monoranu a zis
@Ioana Grigoriu E un plus faptul ca te conecteaza mai repede si asa cum spuneam si intr-un comment mai sus e un mare plus daca au un CRM f bun.
Gazduire Site a zis
Interesant, cred ca este un serviciu care merita incercat.
Mihai a zis
As dori sa adaugati mai multe informatii despre acest subiect.