Mai tineti minte prajiturica prajiturelelor nu-i asa? Ati gustat-o probabil intre timp asa cum am facut-o si eu. Sincer nu m-a dat pe spate si intre timp am optat pentru concurenta. Spotul initial mi-a placut mult desi l-am cam criticat la momentul respectiv pentru ca ma regaseam in target si mi se parea ca ei ma scoteau cu forta. Acum Magura s-a intors cu un nou spot in care promoveaza un nou sortiment cu gem de fructe.
Cei de la McCann au pastrat spotul pe aceeasi strategie cum era si firesc. Continuitatea e buna intotdeanua. 🙂 Conceptul femeii pretentioase si greu de satisfacut, fundalul sonor si voice-overul sunt pastrate si pastreaza mesajul coerent. Acest „te iubesc” repetat la nesfarsit nu este insa tocmai pe placul meu. Am vorbit ca un consumator si sunt subiectiv in ipostaza asta dar in cazul meu cele doua cuvinte sunt un fel de tabu. N-am prea spus-o si mi se pare uneori ca si-a pierdut din impact.
Nu sunt foarte convins ca multi barbati o fac, cel putin nu de tipul celui prezentat in spot. Poate adolescentii pana in 18 ani dar mai tarziu, dupa ce s-au fript prima data, nu se mai hazardeaza. Trag de aici concluzia ca plannerul s-a gandit ca e mai bine sa scoata masculii din target definitiv? Pai sincer mie mi se pare ca nu e prea fair pentru brand, fiindca omori o piata care iti poate aduce ceva banuti. Oi fi numai eu cu problema asta de targetare? 🙁
Cyanilla a zis
Aceeasi senzatie am avut-o si eu, dar in cazul 7days, respectiv spotul cu alergatul taurilor pe strada
Ioana a zis
Prefer concurenta la produs. Cat despre reclama, este un buzz(?), dar nu mi se pare reusit. Si sunt de acord cu „te iubesc”, chiar e un fel de tabu, poate de multe ori inutil.
Adrian Monoranu a zis
@Ioana: Cu siguranta e un buzz si judecand doar din punctul asta de vedere e ok prin faptul ca folosesc repetitia. Nu stiu daca „te iubesc” asta e atat de puternic incat sa atraga atentia. Practic e o contradictie in ceea ce spun. „toti barbatii spun prea usor te iubesc” iar noi il folosim ca generator de buzz. Pai daca e asa des folosit si uzat, oare mai are potential de buzz???
Ioana a zis
Barbatii nu spun usor „te iubesc”. Oare ideea a venit din partea unei femei sau a unui barbat? Sau a unui proaspat indragostit cu fluturi in stomac :))
Adrian Monoranu a zis
@Ioana: Plannerul e o fata. 😉 Aici se vede lipsa unui research cantitativ. In publicitate se merge doar pe metode calitative gen focus grup, interviu in profunzime sau tehnici proiective. De multe ori doar pe banuieli personale. Cine stie …
Ioana a zis
Interesant. Imi place ce faci aici. Abia azi am aflat de blogul tau si cred ca-l pun la favorites 🙂
Adrian Monoranu a zis
@Ioana:
Ma bucur ca-ti place. Te mai astept!
R.R a zis
prea feminista, nu imi place reclama din aceasta cauza. women rulez dar totusi exista o limita
Denisa I a zis
Apropo de target, cu nebunia hiper-marketurilor, din care fiecare cumpara mai mult decat are nevoie, sigur la o casa din cinci o femeie va cumpara un bax de prajiturele „Magura” (nu stiu in ce se masoara aiestea :d). Barbatii din familion carora le va placea cred ca vor cumpara, asa, mai pe ascuns, in continuare. Pe ascuns de prietenii lor, ca vanzatoarele nu stiu cat de informate sunt in legatura cu semnificatiile reclamelor.
Ioana a zis
Sincer nu stiu daca reclama ar schimba felul in care este perceputa o persoana care consuma acel produs. Daca un barbat mananca prajiturica prajiturelelor nu inseamna ca si spune „te iubesc” usor sau prea des :). Aici e vorba si de gust, si de obisnuinta. Poate ii place Magura de mic copil si atunci o consuma indiferent de felul cum e aceasta promovata.
Dea a zis
De unde stii ca nu au facut research cantitativ? Poate ca asa au descoperit ca 95% din targetul lor e reprezentat de femei si mai ales de femei greu de satisfacut. 🙂
Pe mine ma enerveaza sloganul. Daca e pentru target-ul din care fac parte, atunci de ce atatea diminutive?!?
Adrian Monoranu a zis
@Dea: Un planner bun tre sa se „indoiasca” de fiecare data. Tocmai de asta imi vine greu sa cred ca targetul e format din 95% femei si pe deasupra greu de satisfacut. In plus un atribut ca „greu de satisfacut” nu se poate obtine decat prin cercetare calitativa. Sunt foarte curios cum ar putea fi testat cantitativ. Sa nu crezi ca sunt ironic, pur si simplu nu cred ca au facut research cantitativ, sau ma rog nu unul foarte valid. Stiu si eu niste chestii din culisele publicitatii si imi permit sa am suspiciuni. 😉