Din cand in cand in publicitatea din Romania mai apare cate o capodopera ce pur si simplu nu poate fi trecuta cu vederea. Dupa cum vedeti deja din titlu, anul acesta am ajuns si la partea a IV-a. Totusi, de data asta am ceva dubii legate de spotul pe care am de gand sa vi-l arat si asta pentru ca tehnic nu e foarte prost precum celelalte. Ma refer la faptul ca nu e filmat amatoriceste, atat!
Anyway, e un spot pentru o bautura energizanta ce se numeste Tiger. Si pentru ca spotul mi s-a parut foarte prost si imi aduce aminte de un spoof m-am intrebat initial daca nu cumva e un ghost care face parte dintr-o alta campanie ce urma sa ni se desfasoare in fata mai tarziu. Vazusem si spotul destul de tarizu, pe la 23.30 si ma gandeam ca e chestie de buget media redus. In ultimele zile il vad din ce in ce mai des si dupa un mic research am aflat ca e bautura exista de ceva timp pe piata, aparatine unui producator din Polonia si nu e deloc rea.
Trecand inapoi la spot, nu pot decat sa remarc lipsa de concept strategic si anarhia creativa. Deja spotul a dat nastere unui val de discutii in retelele de socializare si ma mir ca pe canalul lor de youtube au un singur comentariu si doar 500 de vizualizari desi spotul e urcat de vreo 3 zile. Apropo, iata-l mai jos.
Asa cum spuneam anterior, imi aduce aminte de un spoof dpdv al executiei si asta nu stiu daca e sanatos insa e mai putin important. Probabil singurul lucru pozitiv este ca aceasta executie defectuoasa poate produce un soc intratat de puternic incat lumea sa remarce brandul. Evident, apare intrebarea: si daca il remarca dar isi fac o parere proasta, ce sens are? Well, nu cred ca trebuie sa ne facem griji, cu siguranta vor fi si dintre aceia care vor fi tentati sa incerce brandul pentru ca e „ala cu reclama aia stupida!”
Daca asta e de fapt strategia lor de pozitionare pe piata, probabil vor avea succes intr-o oarecare masura. Sunt curios sa vad cum vor dezvolta strategia de comunicare mai departe, in special pe zone de promotii si in-store advertising. Personal, prevad o schimbare de focus ceea ce poate fi cu dus-intors. Fie se pot atrage clienti noi, ce nu au vazut neaparat spotul, fie poate confuza clientii ce au urmarit abominatia si vroiau ceva similar mai departe.
Imi inchei pledoaria si previziunile aici ca si-asa iar am scris mult si nu vreau sa deranjez mai mult decat am facut-o deja. Voi urmari cu interes evolutia brandului si a strategiei de comunicare a acestuia. Astept si opiniile voastre ca parca prea v-ati lenevit in ultima perioada „fandositilor”! 🙂 Ce va mai place facebook-ul cu de toate! 🙂
eBogdan a zis
Ce reclama trasa de coada tigrului mai e si asta? :))
Adrian Monoranu a zis
@eBogdan: Cum, n-ai prins-o inca? Am vazut-o de 5 ori in ultima ora la Discovery. Au lansat campania acum vreo 3 zile.
Andreea a zis
Am crezut ca e un spoof cand l-am vazut prima data :))
Florin a zis
E o reclama stupida. De vreo 3-4 zile o vad pe toate posturile TV in toate intervalele orare. Parerea mea e ca au fost totusi inspirati. Cum ai spus si tu mai sus – au reusit sa genereze destule discutii – atat in social-networks dar si in real life lucru care mie mi se pare destul de important pentru brand. Am vazut multe reclame atent facute care n-au generat nimic spectaculos la brand’uri mult mai cunoscute… lumea aprecia calitatea dar trecea mai departe. Cum vor continua nu stiu dar ca sa inchei as zice ca si-au facut treaba bine si spun asta pentru ca pana sa apara reclama asta, eu nu stiam ca exista asa ceva (energizantul tiger) pe piata. Nu l-am testat inca dar o voi face cat de curand…
eBogdan a zis
@Mono: Nu am apucat sa o vad, dar oricum e penibila rau de tot :))
Gabriela a zis
*intr-atat
Rienergy au mers si ei pe umor sec dar cei de la Tiger parca au realizat spotul cu o mana de tineri necalificati si un cartus de kent 😐
Spotul Rienergy a generat si el multe discutii si chiar a prins ceva vreme treaba cu „pisica.pisica” insa cea de la Tiger e de-a dreptul (scuze) retarda. Unde ar trebui sa fie umorul? In rime? In cantatul fals care ar trebui sa insemne ce? fun&karaoke „autentic”?
Voi ati crezut ca e un spoof; mie mi se pare ca seamana cu videoclipurile muzicale romanesti de prin anii 90 (LA, Angels etc :)) )
Quiddity of Prodigy a zis
Reclama e foarte buna si vrea sa zica ca e bautura verii.Au folosit un hit cu un succes pe care doar ASIA si Animal X l-au avut acum 12 ani dar cu lirica „afona” intentionat pusa tocmai pentru a starni umorul in jurul consumatorilor.
Acelasi lucuru il fac si cei de la Dedeman, atata timp cat tu deja vorbesti despre reclama este un succes
Zambesc a zis
Parca e facuta la un post de televiziune local, la indicatiile beneficiarului care de fapt nu are legatura cu ceea ce presupune publicitatea…., dar vrea sa ii fie filmati copiii, nevasta, catelul.
Folosirea unui coloane sonore de succes nu face un spot, o campanie publicitara sa aibe succes.
Pana la urma e un spot tip ,, ghiveci” si acesta facut cu mana stanga.
Marius a zis
Am vazut-o si eu de multe ori pe la tv , chiar si daca nu prea ma uit eu la tv o arata in special pe protv sau discovery. Reclama e la pamant , nici nu se prea intelege ce zic aia acolo dar in fine , ceva original nu puteau face si ei decat sa se inspire din melodia lui Connect-R , jalnic :-j
Andrei a zis
E imposibil să nu îți sară în ochi reclama și să nu creeze buzz, ceea ce nu e neapărat rău pentru un produs cvasi-inexistent în percepția consumatorilor români.
Eu aș miza pe faptul că s-au inspirat din punct de vedere strategic din execuția celor de la Profi, care au făcut același lucru: Expunere mare cu bani puțini. Și nu cred că lumea nu mai merge la Profi datorită reclamei stupide.
În plus, cred că dacă ar trage o execuție „a la carte”, după schizofrenia asta, ar avea rezultate mult mai bune decât cu o campanie alcătuită doar din execuții convenționale.
Noni a zis
Problema majora pe langa multe altele in aceasta reclama este faptul ca toti arata/canta ca si cum ar fi pe moarte, lucru care nu prea poate fi asoiat cu o bautura energizanta.