Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.

Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

Idei bune ale studentilor mei – part I

Scris de Adrian Monoranu pe 14 decembrie, 2010 2 comentarii

Azi am avut un seminar de Comunicare Integrata de Marketing cu studentii de la Comunicare si PR. Ca de obicei, in ultima vreme, le dau niste teme de facut in cadrul seminarului si desi nu ma gandeam ca o sa prinda asa de bine, chiar au mers. Pentru ca obiectul este despre Comunicare Integrata, e normal sa facem niste exerctii de aceeasi natura.

Asadar, azi au avut de facut o translatie de la o campanie de awareness pentru un brand anume catre o campanie promotionala. Ideea nu e noua, o fac si cu studentii de la Marketing dar in semestrul de vara la Tehnici Promotionale. Anyway, in urma cu 2 saptamani aceiasi studenti de la Comunicare trebuiau sa creeze o evolutie a aceleiasi campanii de baza catre o campanie de Craciun care sa pastreze aceleasi concepte si insight-uri unde a fost cazul. Au fost cateva echipe si atunci care s-au descurcat de minune.

De data asta insa am gasit o idee de campanie care mi se pare foarte ok ca si mecanism. Echipa a lucrat cu Bergenbier ca brand si a pornit de la spotul de mai jos.

Cum spuneam, anterior creasera o evolutie a aceluiasi spot catre ideea de sarbatori insa azi au trebui sa creeze un mecanism promotional, adicatelea o promotie, pornind de la aceleasi idei. Si iata cum a sunat propunerea lor. Pe scurt.

E vorba de un concurs de baut bere. Nimic special, s-a mai facut. De data asta insa e vorba de 20 de litri de bere pe care trebuie sa-i bea 4 prieteni. Cei care termina cel mai rapid castiga. E un concurs pe echipe. Ceea ce este mai special este mecanismul de inscriere. Fiecare echipa este inscrisa de un concurent anume care trebuie sa posteze pe pagina de Facebook a celor de la Bergenbier (apropo, astia de la Bergenbier nici nu au una oficiala … ce trist, as fi dat like) o poza impreuna cu cei 4 prieteni savurand berea cu pricina. Pentru concursul de baut bere propriu-zis sunt alesi primii zece care primesc cele mai multe like-uri la poza uploadata. De aici ei merg mai departe in finala, beau berea si echipa castigatoare pleaca la Busteni pentru 5 zile sa-si bea mintile si sa petreaca.

Ceea ce mi-a placut foarte mult a fost ideea de a folosi Facebook pentru mecanismul de inscriere pentru ca se pot obtine mai multe avantaje. In primul rand, nu mai e nevoie de un juriu pentru a evalua fotografiile, care ar fi fost oricum subiectiv si greu de altcatuit in primul rand. In al doilea rand, participantii ar fi in principal tentati sa-si promoveze singuri poza si sa-si roage prietenii sa dea like insa acestia in prealabil ar trebui sa dea like si la pagina celor de la Bergenbier ceea ce e iarasi un plus si n-ar fi un impediment. In afara de faptul ca se voteaza, Bergenbier ar castiga un numar de fani pe care i-ar putea angrena in campaniile urmatoare.

Bineinteles campania poate integra si mai multe elemente in continuare dar sarcina lor era sa construiasca mecanismul promotional. Mai departe concurentii pot fi rugati sa posteze poze din vacanta lor, se paote face un mini reality show si tot asa. Dar astea sunt alte povesti. Exista si o mica problema cu folosirea paginii de facebook si cu uploadarea pozelor acolo. Teoretic nu prea poti uploada continut pe o pagina la care nu esti admin decat daca accesul este permis si asta ar putea fi o problema. Unii ar putea posta tot felul de poze aiurea si nu cred ca ar fi un lucru prea bun. Pentru asta trebuie un regulament si o monitorizare continua a paginii respective. Dar se poate rezolva, sunt sigur. 🙂

La final, felicitari echipei si la cat mai multe like-uri pe FB. 🙂

More from my site

  • Spiritul practic nu e suficient.Spiritul practic nu e suficient.
  • 5 idei puternice care merita raspandite.5 idei puternice care merita raspandite.
  • Olimpiadele Comunicarii 2009 – lansare competitie!Olimpiadele Comunicarii 2009 – lansare competitie!
  • Quiet quitting in universitati.Quiet quitting in universitati.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, advertising, concursuri, Promotions Etichete: bergenbier, comunicare si PR, concurs, idei, seminar, studenti

Comentarii

  1. Bogdan Pantoc a zis

    14 decembrie, 2010 la ora 8:29 pm

    Si totusi unde-i partea noua si cu adevarat buna? Concursuri de baut bere, cum ai zis si tu, s-au tot facut, iar partea cu bautul in 4 nu e deloc wow.

    Ce punctezi tu ca fiind „special” e deja de moda veche, foarte multe concursuri s-au facut pe metoda asta in ultima vreme (.ro evident). Simplul like nu poate fi reper de concurs fiindca procentul celor care utilizeaza activ facebookul nu e chiar atat de mare.

    Răspunde
  2. Adrian Monoranu a zis

    15 decembrie, 2010 la ora 11:08 am

    @Bogdan Pantoc: Jurizarea prin like-uri este o etapa preliminara pentru accederea in finala si asta poate scuti brandul de dubii cu privire la partea de jurizare. In plus, este un evident buzz facut prin intermediul unor fani, fara efort si fara a fi intruziv si stresant. Cat despre numarul celor care utilizeaza facebook-ul activ … nu stiu cati prieteni ai tu dar eu am in jur de 2070 si crede-ma ca majoritatea sunt foaaaarte activi iar principala actiune pe care o fac este sa dea like. Urmareste postarile mele sa vezi cate like-uri sunt. 😉

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Amelia la E ok să faci schimbări în cariera
  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Microsoft, Family Guy, Mashable si strategia
  • Caravana Bookland vine la Iasi
  • Bergenbier – editia galbena
  • Ai incercat vreodata un Green Smoothie?
  • ZooZoo de la Vodafone. Un mod genial de a defini insight-ul!

Etichete

advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d