Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Executia este intotdeauna mai importanta decat ideea!

Scris de Adrian Monoranu pe 18 martie, 2016 3 comentarii

Se vorbeste atat de mult despre creativitate, despre idei si despre cat de important este sa vii mereu cu ceva nou incat uneori am impresia ca toata lumea gandeste numai in clisee. De ani de zile de cand sunt profesor aud mereu aceeasi placa de la studentii care incep sa studieze Marketingul cu mine. La intrebarea „De ce ai ales sa studiezi Marketingul?” raspunsul este invariabil „pentru ca sunt o persoana creativa si cred ca mi se potriveste din acest punct de vedere”. Dar oare creativitatea este intr-adevar totul? Este oare o conditie necesara si suficienta? Si in fond ce inseamna sa fii creativ?

De tot atatia ani de cand sunt profesor incerc sa demontez acest mit de conditie sine qua non al creativitatii. Mai intai am incercat sa le demonstrez celor care cred ca sunt creativi ca de fapt ceea ce stiu ei despre creativitate e doar o poveste si ca de fapt creativitatea este un construct mult mai complex si complet. Apoi am incercat sa le demonstrez si celor care nu se cred creativi ca de fapt pot fi. Uneori mi-a iesit, alteori nu prea. Dar nu m-am dat batut. M-am ghidat mereu dupa ce spunea Edison.

Innovation is 1% inspiration and 99% perspiration.

De curand insa am dat peste un interviu cu un absolvent de Stanford si mi-a ramas in minte una dintre afirmatiile acestuia. Ideile marete nu valoreaza nimic fara executie. Raman doar idei. Cred ca treaba asta imi statea pe varful limbii de ani de zile dar nu reuseam sa o spun intr-o forma atat de simpla. Si sunt atat de incantat ca am gasit exprimarea potrivita incat imi vine in gand sa imi fac un sticker de pus pe laptop (desi urasc chestiile astea) in asa fel incat ori de cate ori il deschid, cei cu care stau de vorba sa il vada. Sau sa-l scriu cu un marker permanent pe fiecare tabla alba din salile de clasa de la facultate.

Noi romanii suntem un popor tare ciudat. Judecand numai dupa numarul de proverbe si zicatori as zice ca suntem tare creativi, iar asta e o calitate care se mosteneste. Din pacate suntem si tare lenesi si asta iarasi se mosteneste. Dar poate sunt eu prea dur si nu e chiar asa grav. Poate se datoreaza numarului prea mare de idei pe care le avem. Poate fluxul e asa de puternic incat nu mai avem timp sa le mai si punem in practica.

Poate cuvantul potrivit nu e lenes, ci mai degraba superficial. Avem tendinta de a trece foarte usor peste orice si culmea, chiar peste ideile noastre, alea geniale. Gasim imediat scuze pentru a renunta la acestea si pentru a trece mai departe. Si pe deasupra, asa cum ii place sa spuna unui prieten bun, mai suntem si mari povestitori.

Orice idee se transforma in bani numai dupa ce i-ai asociat un business plan, ai atras langa tine resursele de care ai nevoie si te-ai apucat de treaba. Iar cuvantul cheie este treaba.

Brainstorming is quite sexy, but execution is just hard and time consuming.

Totul tine de motivatie. Cand vine vorba de munca si timp consumat motivatia este cea care te tine pe fagasul potrivit. Cand aceasta lipseste vei renunta imediat si te vei intoarce la lucrurile usoare. Adica la povestiri si brasoave. Dar ideile nu se transforma in lucruri marete fara sa pui osul la treaba iar asta e valabil in special pentru tinerii din generatiile care vin din urma. E foarte adevarat ca e important in viata sa faci ceea ce-ti place si se bate multa moneda pe treaba asta acum, insa chiar si-asa, nu putem fi toti povestitori si cu asta basta. Mai trebuie sa si muncim, sa bagam materiale, sa caram pianul ca sa ma exprim in termeni fotbalistici.

lifting-the-piano

Photo credit: Colleen Metzger Designs

More from my site

  • Postul de munca la romani!Postul de munca la romani!
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Batalia pentru creativitate.Batalia pentru creativitate.
  • Acum inteleg de ce pleaca tinerii in strainatate.Acum inteleg de ce pleaca tinerii in strainatate.
  • Proiectele de anul acesta au fost „BIO”.Proiectele de anul acesta au fost „BIO”.
  • De ce angajatorii de top prefera studentii buni?De ce angajatorii de top prefera studentii buni?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, editoriale Etichete: creativitate, executie, idee, Marketing, munca, studenti, tineri

Comentarii

  1. Bogdan a zis

    18 martie, 2016 la ora 9:11 am

    Noi romanii suntem un popor de ganditori. Daca un proiect sau o idee ajung in faza de executie, este un caz fericit. De cele mai multe ori ideile sunt distruse inca dn fasa, si nu ajung in faza de executie.

    Do more, think less!

    Răspunde
  2. Mira Vicol a zis

    18 martie, 2016 la ora 1:06 pm

    Toti suntem creativi (mai mult sau mai putin). Problema, este „frica” de a pune in practica acea idee, deoarece succesul dar si esecul sunt doua variante care iti pot crea un sentiment puternic de „frica”.
    Iar atunci cand ai o idee, nu inseamna ca ai si solutia.

    Răspunde
  3. Elena a zis

    4 mai, 2016 la ora 1:12 pm

    Este mai importanta, pana ce interfereaza cu aceasta si alti factori ce ne retin din a finaliza un proiect pe care l-am dorit a fi pus in practica. Ambele sunt indispensabile una fata de cealalta, pacat ca nu mereu e posibil sa ai si o idee buna si sa mai poata sa fie pusa si in aplicare cu succes.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...
 

    %d