Saptamana asta am facut un tur al magazinelor de materiale de constructii si am ajuns si prin nou deschisul in Bacau, Baumax. Nu stiu ce are acest magazin dar mi se pare mai familiar decat altele. Nu pot sa spun ca ma simt ca acasa dar parca e o atmosfera mai calda. Mi-au placut 2 chestii. Una e sistemul drive-in si a doua, grija pentru client. Drive-in e o zona unde poti intra direct cu masina in magazin, poti plati la casa fara sa mai cobori din masina si poti sa-ti vezi de drum linistit. Grija pentru client am remarcat-o inca de la intrare. Magazinul e plin de inscriptii in acest sens. In plus am remarcat o chestie care mi se pare foarte utila si pe care nu am remarcat-o nicaieri. Iat-o!
E atat de simplu sa-i dai clientului un pic de ajutor. In poza se vad 3 elemente foarte utile pentru orice client care nu e chiar foarte priceput in ale constructiilor si amenajarilor. E vorba de un metru, un creion si o foaie de hartie, toate detasabile si moca. Nu e mult dar e important. Cel putin eu am avut mereu nevoie de metru cand am vrut sa cumpar ceva. Nu poti umbla cu ruleta la tine si sincer sa va spun eu nici n-am asaceva. Chiar daca as avea n-as purta-o cu mine. Uneori cand am avut nevoie am improvizat (am mers la raionul unde erau rulete de vanzare si am imprumutat una de pe raft 🙂 ). Pentru mine conteaza aceste amanunte si pentru asta dau o nota mare celor de la Baumax. Costurile sunt aproape nule dar efectele sunt destul de mari sub aspectul satisfactiei. Nu credeti?
Corina a zis
Eu cred ca e o idee preluata de la Ikea 🙂
Adrian Monoranu a zis
@Corina: ca e preluata sau nu, macar bine ca e. Praktiker si altii nu fac nici macar atat. 🙁
Corina a zis
Adrian, Sunt de acord cu tine, bine ca fac ceva, doar ca daca toate se intampla atat de lent ma intreb cate magazine gen ikea trebuie sa se mai deschida ca sa intelegem lucruri de baza 🙂
alex negru a zis
la asta chiar nu ma asteptam (inca).
deci ne miscam, incet incet incet
Adrian Monoranu a zis
@Corina: Eu as vrea sa se deschida cat mai multe si sa dispara looseri astia cu preturi imense si fara pic de originalitate. Aceleasi modele de mobilier si amenajari peste tot. Nu au nici un pic de imaginatie. Ca sa nu mai zic de lipsa de grija pentru client. Intr-un fel e normal pentru ca orice client are parte de asta peste tot. Stiu ca suna ca un dicton dar daca nu putem noi macar sa imprumutam de pe afara. 🙂
L3ST a zis
Cel mai probabil e preluata din afara. Prima data am vazut acum un an la „Ambient”. Nu contest utilitatea ideii totusi.
un.tip.cu.ochelari a zis
ca e preluata de afara sau nu, nu poti sa te adresezi clintului roman cu un produs/serviciu care a prins afara, afara fiind un sistem o gandire mai… rarefiata.
Scopul acestor magazine e clara, sa raspunda nevoilor clientilor sai, ca au nevoie de o matura sau o foaie de hartie si un metru in cazul baumax, lucru care evident da bine la oricine. SI de ce zici mono ca te lasa din praktiker?
Adrian Monoranu a zis
@un.tip.cu.ochelari: nu inteleg intrebarea de pe final … eu am zis ca praktiker nu face asta pentru clientii sai, adica sa-i ajute cu ceva handy. ce ai vrut sa spui?
Ioana Grigoriu a zis
Ruleta la Ikea nu am vazut, dar foaie si creion au sigut, insa Ikea merge pe alta idee si se vede cu ochiul liber ca le merge bine chiar si in Romania.