Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Cat de mult conteaza plannerul si art-ul intr-o campanie?

Scris de Adrian Monoranu pe 15 martie, 2011 3 comentarii

Raspunsul e foarte simplu si firesc. Foarte mult. O sa va dau exemplul celor de la Vodafone Romania care ruleaza in paralel doua campanii pentru doua produse diferite. Una foarte proasta si una foarte buna. Evident, echipele care lucreaza la campanii sunt diferite, prin urmare si raspunsul la intrebare pare asa cum spuneam, firesc. Evident o parte din „vina” o are si brand managerul care da ok-ul pe campanie, pe strategie si pe conceptul creativ insa despre asta vorbim mai tarziu.

Campania foarte proasta e evident cea pentru Vodafone Business despre care am mai scris intr-un post anterior. Este fara indoiala o campanie cu greseli de strategie pe care nu pot sa ma abtin sa nu o compar cu mai vechea campanie de la Zapp, cea cu grupurile manechinelor, stilistilor, etc. Spuneam atunci ca valoarea creata este egala cu zero pentru ca decizia de cumparare a unui astfel de abonament nu cade in slujba angajatilor ci a managerilor, si ca argumentele emotionale nu sunt cele mai convingatoare in situatia data. Imi mentin ideea, campania e funny dar din pacate nu cred ca prinde. Cat despre ce ziceam mai devreme vis a vis de brand manager … cred ca relatia lui cu agentia e oarecum similara cu cea a lui „Alex de la Vodafone” cu „seful” firmei din spot. 😉

Campania foarte buna e cea la abonamente pentru persoane fizice care il are in centru pe CRBL si a lui familie. Acolo e clar ca se face apel la emotie prin umor dar si consumatorul e altfel construit. E un centru decizional unitar si singular de cele mai multe ori ceea ce favorizeaza luare deciziilor bazate pe argumente emotionale. Iti place, cumperi, punct. Personajele sunt bine alese, replicile sunt bine scrise, scenariile bine facute, credibile si firesti. Prin urmare, avantaj planner si echipa de creatie de aici.

O sa spuneti ca e mai usor sa lucrezi pentru persoane fizice fiindca ai la dispozitie toate tipurile de persuasiune posibila, insa eu tind sa argumentez in sens invers. E mai simplu cand lucrezi pentru persoane juridice pentru ca stii ca ai doar doua alegeri posibile: ratiune si credibilitate. Prin urmare drumul este mai drept si mai batatorit, e cam greu sa te ratacesti. Evident, greseala este una in lant si porneste de la brand manager care este direct responsabil de transmiterea strategiei de brand catre agentie si nu ar trebui sa lase agentia sa faca mutatii la nivelul acesteia.

 

More from my site

  • Vodafone – intre strategie si coincidenta?Vodafone – intre strategie si coincidenta?
  • Ai bani de dat la Vodafone cu Smiley, Moga, Alex si CRBLAi bani de dat la Vodafone cu Smiley, Moga, Alex si CRBL
  • Marketing facut pe bucati.Marketing facut pe bucati.
  • Vodafone aduce in Romania iPhone 7!Vodafone aduce in Romania iPhone 7!
  • Vodafone lanseaza iPhone 6 din aceasta seara! (P)Vodafone lanseaza iPhone 6 din aceasta seara! (P)
  • Vodafone Romania lanseaza Supernet! (P)Vodafone Romania lanseaza Supernet! (P)
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, consumer psychology, Marketing, strategic planning, telecom Etichete: crbl, planner, strategie, teaser, vodafone

Comentarii

  1. Andrei Danila a zis

    15 martie, 2011 la ora 11:37 am

    Buna dimineata 🙂
    Am sa-mi permit sa te contrazic aici, si nu din postura de marketer ci din postura de tinta a campaniei celor de la Vodafone – SRL. Eu cred ca daca targetul lor il reprezinta sefii de „intreprinderi mici si mijlocii” , creativii lor isi fac treaba bine. Pe mine ma amuza toate reclamele din seria SRL pentru ca surprind chestii din mintea de manager. Nu neaparat chestii aplicate dar chestii amuzante pentru un manager.
    La fel si reclamele la zapp au ramas in mintea tuturor, si nu stiu daca vorba asta „apa plata cu lamaie” nu s-a format de atunci. Oricum zapp avea succes atunci cu ofertele lor bune pe partea de business dar ca si idee creativa folosita in reclame mi-au ramas in minte. Ce folos :)))) s-au dus 🙂

    Numai bine!

    Răspunde
  2. Adrian Monoranu a zis

    15 martie, 2011 la ora 11:56 am

    @Andrei Danila: De acord cu tine pe partea de reamintire. M-am gandit si eu la targetul precizat de tine si de altfel si in postul anterior spuneam ca personajele sunt bine alese si ca se regasesc in multe dintre aceste companii, romanesti. 🙂 Totusi, nu cred ca decizia de cumparare este bazata pe emotie cand vine vorba de IMM-uri ci mai mult pe avantaje si costuri, cu atat mai mult cu cat discutam despre firme cu resurse limitate si afectate de criza. Cred ca singurul plus este acela al comunicarii flexibilitatii „omului de vanzari” care nu stiu daca este sustinuta si de realitate. Cat despre Zapp … de aia s-au dus, c-au avut succes … NU!

    Răspunde
  3. An0nim a zis

    15 martie, 2011 la ora 1:42 pm

    Ideea Zapp era super, serviciile oferite nu au fost chiar atat de bune….apoi a venit un peste mai mare Cosmote si i-a cumparat.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d