Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

De ce este brandul mai important ca oricand?

Scris de Adrian Monoranu pe 13 ianuarie, 2021 Lasă un comentariu

Brandul este o notiune despre care vorbesc multi dar foarte putini o inteleg cu adevarat. E un termen la moda, trebuie sa recunoastem. Il auzim la persoane care il folosesc pentru a evidentia calitatea sau pretul ridicat al unui produs („e brand frate, d’aia costa”). Il auzim la persoane care fac referire doar la elementele de identitate ale unui produs („nu poti sa vinzi nimic azi daca nu are si brand”). Si il auzim si la persoane care stiu ca termenul face de fapt referire la o intreaga poveste care se construieste in jurul unui produs, incluzand evident si produsul in sine.

Dar de ce este brandul mai important ca oricand? Multi antreprenori stiu ca e important dar nu stiu si sa explice de ce. Investesc bani din dorinta de a dezvolta un brand, e drept cel mai mult in elementele de identitate si mai putin in imagine. Multi o fac pentru ca e la moda sau pentru ca vad ca si concurenta face la fel. Si nu ma intelegeti gresit, raportarea la concurenta nu e ceva rau. Dar nu e suficient pentru a reusi, pentru a te impune. 

Brandurile sunt mai importante ca niciodata din doua motive simple: timp si riscuri. Amandoua motivele tin evident de consumatorii pe care ii urmaresc antreprenorii. Dar sa le luam pe rand!

1. Consumatorul e mereu in criza de timp! 

Datorita acestei acute lipse de timp, consumatorii cauta sa-si rezolve cat mai repede problemele, sa-si acopere lipsurile(nevoile). Cu cat coboram in demografice, cu atat vedem ca fenomenul FOMO (fear of missing out) este din ce in ce mai prezent si mai puternic. Nimeni nu mai vrea sa piarda timp cautand produsul perfect de fiecare data. In timpul acela ar putea face altceva (chiar daca altceva inseamna sa piarda ore in sir pe TikTok sau Insta). 

Asta ii face pe consumatori sa-si simplifice procesele decizionale, sa scurteze timpul dedicat cautarii de informatii si evaluarii alternativelor. Si de asemenea, uneori chiar si evaluarii post-cumparare. Asta ii face sa fie mai predispusi sa ramana legati de un brand mai mult timp in conditiile in care au inregistrat constant satisfactie. Pentru ca nu au timp sa mai caute alte solutii alternative. Au gasit-o pe cea buna, raman cu aceasta. 

Brandurile sunt importante pentru ca de fapt relatia se construieste intre consumator si brand si nu intre produs. Iar antreprenorii care inteleg asta au de castigat. O relatie puternica le ofera apoi sansa sa creeze extensii de linie sau de brand pe care consumatorii le vor accepta foarte usor. De asemenea, asta inseamna investitii considerabil mai mici de fiecare data cand un produs nou este lansat sub umbrela brandului respectiv. Ok, asta a fost dintotdeauna, dar acum cand oamenii nu mai au timp, e vital pentru orice buget de marketing. 

2. Nimeni nu vrea sa riste!

Consumatorii percep tot felul de riscuri atunci cand evalueaza un brand nou. Riscuri la care nu vor sa se expuna. Oare dau prea multi bani, platesc cat nu face? Oare o sa stiu sa il folosesc asa cum trebuie? Oare imi voi provoca vreun accident in timp ce-l folosesc? Oare ce-o sa zica lumea cand o sa auda/vada ca folosesc brandul asta? Astea sunt doar cateva exemple de riscuri (financiar, de performanta, fizic, social). Mai sunt si altele. Evident, acestea apar si in functie de varsta si alte criterii demografice sau socio-culturale.

Atunci cand nu vrei sa iti asumi riscuri, alegi drumul cunoscut. Sau ma rog, brandul cunoscut. Cel care te-a satisfacut in trecut. Chiar daca poate stii ca e posibil sa fie si alternative mai bune. Dar pentru ca nu ai timp … mergi pe ceea ce stii foarte bine ca a mers. Satisfactia bate de cele mai multe cazuri curiozitatea. 

Ce trebuie sa faca un antreprenor?

Sa investeasca in brand, dar cu cap. Sa investeasca in crearea unei relatii intre brand si consumator. Sa inteleaga ca relatia se bazeaza pe sinceritate si satisfactie. Si sa inteleaga consumatorul, criza de timp si frica de riscuri. Oamenii nu cumpara produse doar pentru ca le place cum arata logoul sau cum suna numele. Sau daca o fac, o fac doar o data. Da, conteaza si acestea, dar in general oamenii cumpara branduri in care au incredere si care le sugereaza siguranta si satisfactie. 

Antreprenorul, marketerul sau brand managerul mai trebuie sa stie ca acum toti consumatorii sunt „potential” mai educati pentru ca au la indemana informatii din diverse surse despre brand. Ca acum aproape pentru orice exista un review independent. Si de asemenea ca pentru aproape orice exista cel putin 1-2 branduri concurente. 

Thumb credit: Photo by Markus Spiske on Unsplash

More from my site

  • The generation gap.The generation gap.
  • Aproape am renuntat la Facebook.Aproape am renuntat la Facebook.
  • Despre mituri si branduri.Despre mituri si branduri.
  • Perceperea valorii – cateva consideratii.Perceperea valorii – cateva consideratii.
  • Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?Samsung Galaxy S6 – un cantec de lebada?
  • Plus valoarea consultantei juridice.Plus valoarea consultantei juridice.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, Branding Deloc, editoriale, Marketing Etichete: brandul, consumatori, important, oricand, riscuri, timp

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d