In segmentul economic al bauturilor spirtoase se investesc din ce in ce mai multi bani in promovare. Piata este destul de concurentiala si asta necesita comunicare permanenta. Campaniile unor branduri ca Unirea sau Cava d’Oro au avut destul succes si iata ca acum un alt competitor arunca pe TV un spot de altfel destul de bine realizat. Inca nu stiu cine l-a facut dar imi place. Cu toate astea parca incep sa vad un tipar in toate aceste spoturi. O fi din cauza persoanjelor sau a regizorului dar mie mi se pare ca toate seamana foarte multe. Intrucatva e normal pentru ca au acelasi target insa parca se simte o nevoie de diferentiere un pic mai mare. Sau poate vorbesc eu aiurea nefiind in target.
Cert e ca spotul e bine facut si strategic nu e rau gandit. Cu toate astea ii lipseste insightul, spotul fiind construit simplu pe un caz tipic din zilele noastre. Hotii care dau buzna si fura oratanii din curtile oamenilor sunt insa un pic mai bine dotati, porcii fiind urcati intr-un jeep. Iancu este un individ popular de felul celui pe are il intalnim prin crasmele din mediul rural si care se transforma intr-un justitiar in momentul in care aude zarva facuta de pagubita. Foarte bine ales este si numele crasmei „La Oaste” , acesta fiind si indemnul eroului catre cei din jur. Acesta are o dubla semnificatie, aducand aminte de chemarea clasica din vechime prin care erau mobilizati flacaii dar poate fi si un indemn catre consumatori sa mearga la crasma si sa dea pe gat un pahar de brandy. In final hotii sunt opriti si toata lumea petrece. Prezenta in spot a unui icon precum Dumitru Farcas (nea Mitrut) ajuta desi nu l-as categorisi ca un endorser. Am cautat sa identific un USP in spot dar imi e destul de greu insa in principiu nici nu prea e nevoie pentru ca produsul are nevoie doar de buzz. Sloganul de la sfarsit imi sugereaza gradul mare de alcolizare dar si un posibil statement de seriozitate. In plus, romanii din acest segment au mereu senzatia ca sunt nedreptatiti, desi de cele mai multe ori problemele si le fac singuri, si sunt mereu in cautarea unor justitiari care sa le vina in ajutor. Si stim cu toti ca nu de putine ori „justitiarul” suprem este alcoolul. Bagaaaaa nea Mitruuuuuuut! 🙂
Ioana a zis
Da..din pacate in Romania lui 2008 a Uniunii Europene inca mai este apreciat genul asta de reclama la tarie
Paula a zis
Strategic dar ii lipseste insightul? Astea nu se prea imbina. 😛
Adrian Monoranu a zis
Pai sunt o gramada de alte elemente care formeaza strategia. In plus, insight-ul e un adevar despre consumator ce aduce noutate si diferentiaza brandul in comunicare. Eu n-am vazut asaceva decat in foarte putine spoturi. 😉 Cu toate astea, tentative de strategie sunt. 😛
magikcip a zis
ai uitat sa mentionezi si de reclama la brandul „Crai” ca e tot bautura spirtoasa…si cica a avut mare succes !..aia cu „ce e mami, e cutremur?”… :))))) ma rog, asta zic colegii mei, ca suntem in acelasi grup de firme…acolo da creatie si strategie :)))))
magikcip a zis
ps: cine e Ioana?! ca mi se pare cunoscuta…
Adrian Monoranu a zis
@magikcip:
Pai nush. De ce nu o intrebi pe ea? 🙂
magikcip a zis
@ ioana:
who are u? do we know each other? my messd is: ciprianbogoi
🙂