Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

De ce sa nu te bagi in oferte de tip Groupon?

Scris de Adrian Monoranu pe 12 mai, 2011 18 comentarii

Sunt cel putin doua motive pe care ti le pot spune imediat. Exista un risc ridicat de brand damage in primul rand, si in al doilea rand exista un risc cel putin la fel de ridicat sa atragi un public fals. Multi s-au aruncat cu capul inainte in speranta ca vor atrage clienti in localuri iar asta s-a dovedit o strategie nu prea castigatoare. Ofertele de tip groupon au prins foarte bine in sfera serviciilor pentru ca prestatorii doresc in principal generare de trafic.

Sistemul e foarte simplu de fapt. Oferi ceva aproape moca si in schimb primesti trafic in locatia de vanzare. Oamenii se inghesuie sa beneficieze de oferta respectiva si tu te bucuri de aglomeratie si de mese ocupate in restaurant sa zicem. Tragi sperante ca acei clienti vor mai comanda si alte produse in afara de cele pe care le dai la 1 leu si chiar tii degetele incalecate doar, doar acesti clienti or sa revina si alta data, fiind placut suprinsi de calitatea serviciilor oferite.

Nu trebuie sa uiti totusi ca de fapt ceea ce i-a atras acolo este pretul si nu neaparat aceasta calitate a serviciilor tale. Pozitionarea ta nu este una pe preturi mici iar asta inseamna ca de fapt clientii tai normali sunt persoane care nu sunt sensibile la pret ci mai degraba la modul in care sunt serviti, cum li se vorbeste si, sa zicem, cum traiesc experienta oferita de tine per total. Cei care s-au imbulzit sa manance clatite cu 1 leu sunt in mare parte niste clienti „mincinosi” care nu vor mai calca pragul restaurantului tau, nu pentru ca nu au fost placut impresionati de clatita sau de manierele chelnerului si de curatenia de la baie, ci pentru ca pur si simplu nu-si permit.

Strategia ta scartaie si scartaie bine. Esti pe punctul de a-ti da cu firma in cap pentru ca pe deoparte cheltui bani aiurea cu niste clienti care nu sunt in target, in timp ce pe ceilalti ii alungi prin faptul ca iti tii restaurantul ocupat cu primii, adica o categorie de persoane nu foarte manierate, care vorbesc tare la masa si rad in hohote, fac glume proaste si urineaza pe langa toaleta.

Sfatul meu este sa cantaresti bine situatia inainte de a intra in aceste oferte. Nu e de ajuns sa iti aduci sute de persoane in localul tau, ba chiar e daunator intr-o oarecare masura. E in regula sa faci asta cand esti nou pe piata si nu ai un public format insa si atunci e periculos pentru ca s-ar putea sa atragi tot pe cine nu trebuie. Cand pe tine scrie premium sau chiar mediu, sansele sunt mult mai mari sa vinzi prin alte strategii de marketing si printr-o promovare targetata.

Succes!

More from my site

  • Marketing facut pe bucati.Marketing facut pe bucati.
  • Exista shopping dupa Black Friday?Exista shopping dupa Black Friday?
  • Cat de importanta e grija pentru client?Cat de importanta e grija pentru client?
  • 3 saptamani cu noile Seat Ibiza, Toledo si Leon!3 saptamani cu noile Seat Ibiza, Toledo si Leon!
  • Teii – panica, manipulare si implicatii strategice.Teii – panica, manipulare si implicatii strategice.
  • Tu cand si de ce apelezi la consultanti/agentii?Tu cand si de ce apelezi la consultanti/agentii?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, consumer psychology, Economic Package, Marketing, Pozitionare Etichete: 1 leu, groupon, oferte, servicii, strategie

Comentarii

  1. eBogdan a zis

    12 mai, 2011 la ora 12:03 pm

    Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa te bagi in astfel de oferte ci din contra sa analizezi ceea ce vrei sa faci printr-o oferta in genul groupon 🙂

    Răspunde
  2. xyz a zis

    12 mai, 2011 la ora 12:05 pm

    sa inteleg ca si tu ai cumparat ofertele la 1 leu si acu esti doar nemultumit ca nu iti permiti mai mult.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      12 mai, 2011 la ora 2:13 pm

      @xyz: nu, eu doar atrag atentia vis a vis de defectele sistemelor respective. chiar n-am cumparat niciodata nimic prin asemenea oferte. nu sunt in target. sa zicem ca-mi permit si chestii care costa mai mult de 1 leu. o intrebare totusi, ironia asta chiar are sens?

      Răspunde
  3. Gabriel Udrescu a zis

    12 mai, 2011 la ora 4:54 pm

    Salut Adrian,

    Într-adevăr, trebuie să-ți dau dreptate pentru ceea ce ai scris mai sus. Ofertele de 1 leu nu aduc nimic bun unui partener, drept pentru care noi nu am rulat și nici un vom rula vreodată oferte care să valoreze 1 leu.

    În schimb, observ câteva interpretări greșite în rândurile de mai sus, iar dacă-mi permiți, aș dori să le punctez mai jos:

    1. Discount-ul sau deal-ul este oferit de Groupon prin intermediul unui partener; oferta este valabilă spre achiziție doar prin intermediul acestei platforme într-o perioadă foarte scurtă de timp (adesea doar 24 de ore); dat fiind faptul că vorbim de o ofertă, nu de un discount continuu, considerăm că nu aducem niciun prejudiciu brandului; uite un exemplu: http://www.groupon.com/deals/ebay; consideri că s-a diluat brand-ul eBay în urma colaborării cu Groupon? Dacă ar fi să fac referire la un partener local, consideri că Accessorize a avut de suferit după ce a vândut aproape 6000 de vouchere într-o singură zi prin intermediul nostru?

    2. O dată clientul ajuns într-un restaurant, ține numai de partener cum își tratează clienții. Un ospătar binevoitor, o mâncare gustoasă, o ambianță plăcută și o atitudine orientată spre client crezi că nu sunt ingredientele suficiente pentru a-i face pe cei care profită de o ofertă să devină clienți pe termen lung? Dacă răspunsul e negativ, ai o altă sugestie în acest sens?

    3. Promovarea prin intermediul Groupon este o publicitate targetată, dat fiind faptul că publicul Groupon și totodată cumpărătorii voucherelor se încadrează în segmentul de interes pentru orice business cu planuri mari. Modul în care noi creștem audiența site-ului nostru este gândit în așa fel încât să asigurăm partenerilor promovarea de care au nevoie în cadrul segmentului de interes. Ce altă metodă de targetare ți-ai dori tu, dacă ai fi în locul unui partener?

    Înainte de a încheia comentariul meu, aș dori să te invit să achiziționezi unul din deal-urile zilei de pe Groupon Iași. Cred că te-ai convinge atunci mai bine de modul în care funcționează modelul de business Groupon și de beneficiile pe care le oferă afacerilor românești și nu numai.

    Iar dacă vrei să citești mai multe înainte, îți recomand cu căldură http://www.grouponworks.com/. Sunt sigur că materialele pe care le pun la dispoziție colegii din SUA îți vor răspunde la multe întrebări.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      12 mai, 2011 la ora 6:08 pm

      @Gabriel Udrescu: In primul rand as vrea sa precizez ca aparitia numelui „Groupon” in titlu se datoreaza doar faptului ca se confunda adesea cu serviciul in sine, cam ca la Adidas. Nu bateam neaparat in voi ci in produs de fapt. De acord si eu ca sistemele functioneaza dar din pacate tin sa te contrazic si sa-mi mentin opinia ca publicul atras prin preturi mici nu este acelasi cu cel care apreciaza calitatea iar oamenii care nu au bani nu au cum sa faca „sacrificii” pentru a reveni ulterior intr-un restaurant pe care nu si-l permit. Pentru produse pozitionate low sau medium ar merge dar pentru premium, nu cred. Din pacate in RO si mai ales in Iasi, multi dintre cei din categoria premium au intrat in astfel de sistem pentru ca tocmai lor le lipsesc clientii. Au accesat un alt public dar asta nu ii ajuta pentru ca publicul respectiv nu revine. Cand m-am referit la publicitate targetata am vrut sa zic folosirea unor baze de date filtrate si eventual direct marketing.

      Răspunde
  4. Gabriel Udrescu a zis

    12 mai, 2011 la ora 6:36 pm

    @Adrian Monoranu îți respect decizia de a-ți menține părerea, însă mă întreb oare pe ce îți bazezi această părere? Opinie personală sau ceva date concrete?

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      12 mai, 2011 la ora 7:54 pm

      @Gabriel Udrescu: Sunt si date concrete. Articolul e inspirat dintr-un caz real dar n-am vrut sa dau nume pentru ca i-as fi facut rau. Mai mult de-atat, e o chestie simpla de brand management si pozitionare.

      Răspunde
  5. Andrei Chira a zis

    12 mai, 2011 la ora 6:47 pm

    @Gabriel Udrescu date concrete sunt destule:
    1. http://ries.typepad.com/ries_blog/2010/12/coupons-groupon-and-cocaine.html
    2. http://newsfromromaniannet.blogspot.com/2011/03/falimentul-zilei-de-azi-pe-grouponro.html
    3. Am o politica de confidentialitate de respectat si nu pot dezvalui mai multe insa stiu un anume advertiser care nu a platit comisioanele afiliatilor din cauza ca a iesit pe minus dupa o isprava de gen.
    Mono are dreptate, e gresit sa alergi dupa clienti care nu isi permit produsul tau.
    Asta nu inseamna ca tu nu ai dreptate, exista si cazuri in care functioneaza superdiscounturile.
    Toate lumea are dreptate. 🙂

    Răspunde
  6. Gabriel Udrescu a zis

    12 mai, 2011 la ora 7:56 pm

    @Adrian Monoranu: poti sa-mi dai mai multe detalii pe online (a) groupon (punct) ro sau pe adresa cu care mi-am semnat comentariul?

    Răspunde
  7. Cristi Lucan a zis

    13 mai, 2011 la ora 12:04 am

    Aici tine si de comportamentul consumatorului, cei care nu au bani nici nu se duc ei in restaurante, adica de la un anumit nivel al veniturilor iti permiti sa iei masa la restaurant iar cu cat acest nivel al veniturilor creste si pretentiile fata de calitatea restaurantului cresc de obicei.

    Eu am luat un cupon pentru un serviciu premium care a costat 100 si ceva de lei si era o reducere de vreo 60% pentru ca am vrut sa incerc serviciul mai „safe” fara sa risc o suma mai mare de bani. Apoi am tot apelat la acele servicii si am gasit niste furnizori foarte ok la care voi mai apela, chiar sunt client fidel. Bineinteles cazul meu poate unul singular desi nu as crede.

    Ca vor fi atrasi si cei care vaneaza chilipirurile sa ia masa cu 2 lei sau mai stiu eu ce asta e partea a doua, in orice domeniu gasesti si astfel de clienti.

    Legat de ce spune Andrei, ca un anumit furnizor nu a stiut sa faca o matrice de preturi si a iesit pe minus e problema lui ca nu poate face niste adunari si scaderi de baza.

    Eu vad aceste cupoane ca pe o modalitate f. buna pentru a promova afacerile noi, ajuta sa se faca cunoscute, iar prin preturi mici pot veni clienti care incearca serviciile fara sa riste prea multi bani.

    Răspunde
  8. Andrei Chira a zis

    13 mai, 2011 la ora 8:07 pm

    @ Cristi Lucan Ai dreptate la faza cu furnizorul, e vina lui ca nu si-a facut calculele bine. Aici am iesit eu putin off-topic.
    Discutia e de fapt despre marketing, pozitionare si branding, nu despre cat a iesit sau nu dintr-un deal.

    Răspunde
  9. Iulian Lita a zis

    15 mai, 2011 la ora 9:31 am

    hm… si totusi intrebarea mea e… daca serviciile de genul sunt o teapa, de ce google voia sa investeasca zeci de milioane in grupon pe la sf lui 2010? zeci, sute de milioane de $, habar n-am, ca am citit stirea de mult pe mashable parca… ideea serviciului e tare, de aia au si aparut zeci de astfel de site-uri si la noi, crek singura pb e ca serviciile celor care isi pun ofertele pe groupon lasa de dorit…

    Răspunde
  10. Blugi online a zis

    17 mai, 2011 la ora 8:13 pm

    In aceste vremuri pretul dicteaza. Oamenii prefera sa manace prost doar sa faca economii. Prefera sa gateasca sau sa mearga la meniul zilei in locul cel mai ieftin.

    Răspunde
  11. Vlad Stoica a zis

    19 mai, 2011 la ora 3:16 pm

    Ai dreptate in totalitate, nu cred ca sunt foarte multe cazuri cand cei care vin pt oferte sa comande si altceva. Sau la fel sa revina si alta data, poate doar sa fie prea impresionati.

    Răspunde
  12. Tintome a zis

    1 iunie, 2011 la ora 11:30 pm

    Personal, ma scoate din sarite gruponul cu mailuri agasante. Majoritatea ofertelor sunt la produse scumpe reduse la nivelul pietii (gen cazare Delta reducere de la 200lei la 100lei …atunci cand gasesti destule cazari asemanatoare ca si conditii). Cat despre ofertele la 1 leu, poate prind in state… dar cel putin mie mi-ar fi penibil sa mananc clatite la 1leu. Chestie de traditionalism poate.

    Răspunde
  13. Silviana a zis

    3 iulie, 2011 la ora 11:15 pm

    Sunt de acord cu Tintome. De regula, aceste site-uri iti ofera impresia unei reduceri cand de fapt pretul acela redus ar trebui sa fie pretul normal, de pornire.

    Răspunde
  14. iulia a zis

    10 octombrie, 2011 la ora 1:08 am

    Chiar nu sunt de acord cu afirmatiile multora, de mai sus… Am cumparat foarte multe oferte si am devenit clientul fidel al unor ofertanti dintre acestia. Poti incerca tot felul de oferte convenabile si poti merge cu incredere deoarece acestia incearca pe cat posibil sa multumeasca clientii.

    Răspunde
  15. Nicoleta a zis

    29 iulie, 2013 la ora 11:11 am

    Ma bucur sa gasesc un articol bun si clar care sa-mi dea cateva informatii despre acest tip de comert, completat de comentarii pertinente pe un ton politicos. Multumesc!

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d